فرمانده انتظامي هريس از كشف اشياء عتيقه و سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي و آثار باستاني به ارزش تقريبي يک ميليارد ريال از داخل خودرو در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سرهنگ پاسدار جعفر رزاقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي اخبار و اطلاعات واصله مبني بر فعاليت عده‌اي از افراد سودجو در امر قاچاق اشياء عتيقه از حوزه استحفاظي اين شهرستان، مراتب بصورت ويژه در دستور كار پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت كه پس از انجام كارهاي اطلاعاتي مشخصات يك دستگاه خودرو سمند استعلام و جهت توقيف و شناسايي در اختيار كليه اكيپ‌هاي گشت كلانتري‌ها، ستادي و پليس‌هاي تخصصي قرار گرفت.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: عوامل پليس اطلاعات و امنيت شهرستان در حال گشت‌زني و سركشي از محل هاي جرم‌خيز حوزه استحفاظي خودروي فوق را مشاهده و نسبت به توقف خودرو اقدام و پس از بازديد خودروي مذكور انواع گوناگون اشياء عتيقه و سنگ‌هاي قيمتي داخل يك عدد كيف دستي كشف و راننده به اتفاق سه سرنشين داخل خودرو به همراه عتيقه‌جات مكشوفه جهت سير مراحل قانوني به پليس آگاهي شهرستان انتقال شدند.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: ضمن تكميل پرونده و دعوت از كارشناسان اداره ميراث فرهنگي و اخذ نظريه اوليه اين اداره در مورد اموال مكشوفه به اينصورت است كه برخي اموال اصل و داراي ارزش تاريخي فرهنگي بوده و قسمتي نيز تقلبي و جهت كلاهبرداري و سوء استفاده مالي بوده است و همچنين اين اموال داراي سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌قيمتي است.

كارشناس اداره ميراث فرهنگي در ادامه درباره ارزش اين آثار باستاني و عتيقه‌جات مكشوفه اظهار داشت: اموال اصل كه داراي سابقه تاريخي است غير قابل قيمت گذاري بوده ولي قسمتي از اموال كه تقلبي بوده است داراي ارزش تقريبي معادل يك ميليارد ريال است.

لازم به ذكر است با استماع شكايت سازمان ذينفع متهمان به مرجع قضايي معرفي و با صدور قرار وثيقه مناسب به زندان معرفي شدند.

سرهنگ جعفر رزاقي در پايان بيان داشت: عدم شناسايي نقاط غني از اشياء عتيقه از سوي اداره ميراث فرهنگي و عدم حراست و يا استخراج آنها توسط اداره مذكور جزء آسيب‌پذيري‌هاي شهرستان در خصوص سرقت ميراث كشورمان مي‌شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.