خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره «عبد الملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله اعلام کرد که سخنان وی یادآور سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله و خطابه های اوست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارش خود اعلام کرد که سید عبد الملک الحوثی از لحاظ شیوه بیان، مضمون خطابه ها که بر مبارزه با فساد، درخواست شراکت ملی و دشمنی با غرب و اسرائیل تاکید دارد، یادآور خطابه های سید حسن نصرالله است. رهبر جوانی که سخنانش نطق‌های آتشین نصرالله را به ذهن تداعی می‌کند

در این گزارش آمده است: به تدریج شخصیت جوان و دارای اعتماد به نفس به نام عبد الملک ظاهر شد که خطابه های طولانی بیان می کند و دائما خطابه های خود را با مسئله فلسطین و اسرائیل آغاز می کند و انگشت اشاره دست راست خود را در حالیکه یک انگشتر نقره ای با نگین عقیق بر روی انگشت کوچکش قرار دارد، تکان می دهد و همانند سید حسن نصر الله زبان قاطع و برنده را با لبخند و انتقاد از فساد رایج در کشور آمیخته می کند همچنانکه به تشدید اقدامات وعده می دهد و می گوید که در آینده جزئیات آن را فاش می کند و اینگونه توجه رسانه ها را به خود جلب می نماید.

این گزارش همچنین افزود: علی رغم تمایل به خطابه های طولانی و ارتباط رسانه ای با مردم، عبد الملک تقریبا هیچ زمانی در میان تجمع های عمومی نیست و بیشتر اوقات خود را در محل اقامت خود در صعده واقع در شمال غربی یمن می گذراند و سخنان وی از یک مکان بسته پخش می شود.

«عابد المهذری» نویسنده این گزارش در ادامه اشاره کرد که زندگی عبد الملک بیشتر به فقرا و طبقه متوسط جامعه شباهت دارد، وی منضبط است و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه، قرائت قرآن و مطالعه سایت های اینترنتی می‌کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، یمن ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار