مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران از ورود ماسک‌های نانو به بازار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 مسعود رجب زاده مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به تولید ماسک‌های نانو توسط شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران اظهار کرد: در حال حاضر خط تولید آزمایشی ماسک های نانو راه‌اندازی شده که مقرر شد به طور رسمی در ایام دهه فجر افتتاح شود و در صورت اخذ مجوز از وزارت بهداشت تا قبل از ورود به سال جدید، وارد بازار خواهد شد .
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این ماسک عنوان کرد: این ماسک‌ها، مشابه ماسک‌های سه لایه موجود در بازار بوده، با این تفاوت که لایه‌ میانی این ماسک نانو دارای پوشش از نانو پولیمر بوده که ذرات گرد و غبار و ذرات زیر سه دهم میکرون را از خود عبور نداده و در نهایت با عبور هوا مانند یک فیلتر و صافی عمل می‌کند.
 
مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران تاکید کرد: فناوری این ماسک نانو مورد تایید مرکز فن‌آوری نانو ریاست جمهوری قرار گرفته و این پروژه توسط شرکت دانش بنیان انجام شده که شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران، این پروژه را در فاز عمل ، صنعتی کرده است.
 
رجب زاده در پایان در خصوص قیمت این ماسک نانو گفت: رقم در نظر گرفته شده برای این ماسک نانو به مراتب پایین تر از ماسک‌های نانو موجود در بازار بوده چرا که هلال احمرروی فاز تجاری کار نمی‌کند و هدف خدمت رسانی هر چه بهتر را دنبل می‌کند تا قشرهایی از قبیل پرستاران، پزشکان، پرسنل، نیروی انتظامی، کارگردان معادن و . . .  بتوانند از این ماسک نانو که تنها ماسک مورد تایید مرکز فن‌آوری نانو ریاست جمهوری است استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار