رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از فعالیت واحدهای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در31 استان و 200 شهرستان کشور خبر داد.

سید رضا حسینی در گفتگو با    خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛   با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش کنترل کیفی ارائه خدمات می دهد گفت : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در غالب نظام فنی و اجرایی زیر نظر دستگاه نظارت در پروژه های کشور حضور دارد.

 این مسئول  با اشاره به اینکه با درخواست مهندسین ناظر در دستگاه نظارت همکاران ما در محل پروژهها حضور پیدا میکنند و پس از نمونه برداری از  پروژه ها و باانجام آزمایشات لازم نتیجه را به دستگاه نظارت ارائه می دهند .

وی امکانات موجود در آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:دستگاهی با نام سی پی تی یو خریداری شده که از این دستگاه برای سنجش مقاومت مجاز خاک با در نظر گرفتن فشار آب در مناطقی که خاکهای ریز دانه دارند استفاده می شود .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به مشکلات مربوط به راه‌ها اضافه کرد : این مشکلات تنها مربوط به کیفیت آسفالت‌ها نمی شود و عوامل مختلف از جمله زیرسازی، بتن‌ریزی و روکشی جاده می‌تواند نقش موثری در دوام و ماندگاری آسفالت‌ها داشته باشد.

حسینی از فراهم شدن امکانات لازم برای آزمایشات خاک، آسفالت، بتن و شیمی در استان‌ها خبر داد و گفت : امکانات آزمایشگاه‌های استان‌ها با توجه به نیاز و لزوم آزمایشات خاص آن منطقه تامین شده است.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: واحد ، آزمایشگاه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.