در مقایسه با سال گذشته صورت گرفت

رشد 83 درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه

بارندگی‌ها در حوضه درياچه اروميه نيز در مقايسه با سال آبی گذشته رشد 83 درصدی و در مقایسه با درازمدت افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

جمعه//////////////////////رشد 83 درصدی بارش ها در حوضه آبریز ارومیهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ درحوضه دريای خزر در سال آبی جاری 37 درصد افزایش بارش در مقايسه با دوره درازمدت و همچنین 33 درصد افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته گزارش شده است.

همچنين حوضه آبريز خليج فارس با 39 درصد کاهش بارندگی در مقايسه با دوره درازمدت و 47 درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته مواجه بوده است.

بارندگی ها در حوضه درياچه اروميه نيز در مقايسه با سال آبی گذشته رشد83 درصدی و درمقایسه با درازمدت افزایش40 درصدی را نشان می دهد.

گفتنی است درحوضه مرکزی کشور نيز در مقایسه با درازمدت کاهش 28 درصدی و در مقایسه با سال آبی گذشته نیز کاهش 34 حجم بارشها اتفاق افتاده است.

اما در حوضه مرزی شرقی نیز کاهش 74 درصدی بارش درمقایسه با سال آبی گذشته و در مقایسه با درازمدت را شاهد هستیم.

 لازم به ذکر است که حوضه سرخس نيز در مقايسه با سال آبی گذشته افزایش 78 درصدی و در مقایسه با درازمدت افزایش 11 درصدی حجم بارش ها را به همراه داشته است.

حوضه های آبریزدریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و سرخس به ترتیب با 227 ، 101،170 ،43،8و 71میلیمتر بارندگی همراه بوده است.

اين مقدار بارندگي نسبت به ميانگين دوره‌هاي مشابه درازمدت (98 ميليمتر) 18 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبي گذشته( 108 ميليمتر) 26 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار