نمایش «کسی دست به عصا توی شکمم راه می‌رود» به کارگردانی علی شفیعی، با بهره‌گیری از آیین‌ها و فضای بومی کهگیلویه و بویر‌احمد، داستانی متعلق به فضای قبل از انقلاب را روایت می‌کند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ داستان نمایش «کسی دست به عصا توی شکمم راه می‌رود» که روز نخست جشنواره در تماشاخانه مهر روی صحنه می‌رود، مربوط به فضای روستایی پیش از انقلاب و رابطه خان و رعیت‌هاست.

علی شفیعی، درباره داستان این نمایش گفت: «ماجرا در فضای پیش از انقلاب می‌گذرد و روایت‌گر سلطه‌گری یک خان بر رعیت‌هایش است. این نمایش بر محور زن خان می‌گذرد و در واقع ما اصلاً خود خان را نمی‌بینیم. زن حامله شده است که این مسئله، مشکلات و شبهاتی را با خود به دنبال می‌آورد.»

این کارگردان که از شهرستان گچساران در سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است، درباره استفاده از عناصر بومی و محلی در این نمایش گفت: «سعی کردیم در فضاسازی، از نشانه‌ها و عناصر بومی خودمان استفاده کنیم. باورهای سنتی مردم کهگیلویه و بویر احمد را در نمایش دخیل کردیم و در دکور و صحنه‌پردازی از رنگ‌های بسیاری بهره بردیم.»

شفیعی، استان کهگیلویه و بویر‌احمد را یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور خواند که علاقه‌مندان زیادی به هنر نمایش دارد.

وی ادامه داد: «استان ما همیشه یکی از قطب‌های خوب تئاتر کشور بوده است. در طول سال، نمایش‌های خوبی روی صحنه می‌روند و بچه‌های تئاتری همیشه مشغول به کارند. هنرمندان ما 20 تا 30 کار ارائه می‌کنند که از بین آن‌ها چند نمایش به جشنواره می‌رسند.»

این کارگردان برگزیده جشنواره مناطق کشور، افزود: «ما از روزی که تمرینات این نمایش را شروع کردیم، فقط به فکر اجرای عمومی بودیم. اما بعد که در کارمان جدی‌تر شدیم و با این ایام هم‌زمان شد، به فکر شرکت در جشنواره هم افتادیم.»

شفیعی که همراه با گروه تئاتر رها، برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر به تهران می‌آید، هزینه‌های زیاد اقامت و حمل و نقل را مانع تماشای تمام کارهای جشنواره دانست و گفت: «ما این روزها فقط به مسائل مالی فکر می‌کنیم. هزینه حمل و نقل دکور، اقامت در تهران و همه این‌ها بسیار زیاد شده است. برای همین ما به کم‌تر کردن هزینه‌ها فکر می‌کنیم تا زودتر به شهرمان برگردیم.»

نمایش «کسی دست به عصا توی شکمم راه می‌رود» به نویسندگی صابر محمدی و بازی مهرداد علیپور، صالح کرمی، سعید کیامرثی، محبوبه خادمی، اعظم فرزین، مینا پناه‌پوری و فاطمه ملک‌زاده در اولین روز جشنواره، یکم بهمن در دو سئانس 16 و 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن ماه ۹۳ برگزار می‌شود.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار