وزارت دفاع روسیه: سطح گفتگوهای مسکو با تهران افزایش می‌یابد

یک مشاور وزارت دفاع روسیه توسعه همکاری‌های نظامی بین این کشور با ایران را سرآغاز افزایش رایزنی‌های مقامات نظامی دو کشور در زمینه تامین امنیت منطقه‌ای و بین المللی دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری روسی ریا نووستی، "ایگور کاروتچینکو" یک عضو شورای مشاورین اجتماعی وزارت دفاع روسیه اعتقاد دارد که امضای توافقنامه مربوط به همکاری‌های نظامی بین روسیه و ایران گویای فعال شدن جدی گفتگوهای دو وزارتخانه در زمینه مسائل امنیتی از جمله در خصوص حل و فصل مناقشه نظامی در سوریه است.

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه در جریان سفر خود به تهران، توافقنامه بین دولتی را در زمینه توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور امضاء کرد.

کاروتچینکو در این خصوصو گفت: "سفر سرگئی شایگو به تهران امکانات تازه‌ای را برای مشارکت هر چه فعالتر وزارت دفاع ایران و روسیه بوجود آوره است. در وهله نخست، رایزنی‌های دو طرف در خصوص مسائل مهم امنیتی در سطح منطقه و عرصه بین المللی افزایش خواهد یافت که این مسئله به نفع هر دو کشور است. اولویت این همکاری نیز سوریه است، چرا که هم مسکو و هم تهران به حل و فصل هر چه سریعتر روند بحران سوریه که تروریسم بین المللی جنگ خونینی را علیه ملت و دولت سوریه براه انداخته، علاقه مند هستند".

وی در ادامه  تاکید کرد که ایران و روسیه به هیچ عنوان خواستار آن نیستند که هیچ پایگاه یا تاسیسات نظامی آمریکا و یا سایر کشورهای عضو ناتو در منطقه دریای خزر وجود داشته باشد و یا این کشورها در این منطقه فعالیتی داشته باشند. در این راستا مواضع مسکو و تهران دقیقا یکی است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: روسیه ، ایران ، رایزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار