تبریز؛

آب مصرفی شهر تبریز پس از تصفیه به دریاچه ارومیه برگردانده می شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با تامین اعتبارات و معرفی پیمانکار از سوی اداره آب و فاضلاب شهری استان به دنبال تصفیه آب مصرفی شهر تبریز برای برگشت دادن ان به دریاچه ارومیه هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ محمدصادق پورمهدی اظهار کرد: دلیل عمده خشک شدن دریاچه ارومیه دستکاری هایی است که ازسوی انسان ها در طبیعت صورت گرفته و دولت تدبیر و امید برای احصای آن اهتمام ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: یکی از راه های کمک به دریاچه ارومیه احیای مسیر رودهای سرریز به این دریاچه است که در سال های گذشته به دلایل مختلف بسته شده که باید این آب ها را سمت دریاچه هدایت کنیم.

پورمهدی اضافه کرد: طبق عکس های ماهواره ای که از دریاچه ارومیه گرفته شده بیشترین آبی که به سمت این دریاچه انتقال یافته از این استان هدایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه مخالف هرگونه تخریب فضای سبز و تغییر کاربری این اراضی هستیم، گفت: فضای سبز در قسمت های شمالی، جنوبی و شرق تبریز به مقدار مناسب وجود دارد ولی متاسفانه در غرب تبریز با کمبود فضای سبز مواجه هستیم که شهرداری موظف شده تا پایان سال 94 در این خصوص اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تبریز گفت: این مشکل بیشتر در هسته مرکزی این کلانشهر مشهود بوده و نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد.

وی با اشاره به ترافیک شدید در هسته مرکزی این شهر به دلیل وجود مراکز تجاری متعدد و اجتماع پزشکان در آن گفت: یکی از راهکارهایی که در کوتاه مدت می تواند از مشکلات ترافیکی این محدوده و آلودگی هوا بکاهد، توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

پورمهدی با اشاره به اجرایی شدن طرح زوج و فرد خودروها در محدوده مرکزی در مواقع اضطراری، گفت: با نصب دوربین های کنترل توسط شهرداری این امکان فراهم خواهد شد تا در مواقع اضطرار از تردد بیشتر خودرو در محدوده مرکزی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.