حیدرزاده به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

کارخانه ایران ابزار بعد از 50 سال به خارج از شهر منتقل شد/ وضعیت قرمز 200 صنعت الاینده

مدیرکل محیط زیست استان تهران از خروج نخستین کارخانه آلاینده به خارج از شهرتهران خبر داد.

محمد هادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران با اشاره به خروج نخستین کارخانه صنعتی از تهران، اظهار کرد: بعد از پیگیری های یکساله محیط زیست بالاخره کارخانه ایران ابزار که سابقه فعالیت 50 ساله در شرق تهران دارد به شهرک صنعتی البرز در قزوین منتقل شد.

وی با اشاره به ارائه  تسهیلات به صنایع برای خروج ازشهراظهارداشت:زمین واقع در شهرک های صنعتی به طور اقساط به صاحبان صنایع واگذار می شود تا فعالیت جدید خود را در تحت الزامات زیست محیطی آغاز کنند.  

حیدرزاده صنایع را به 3 دسته قرمز،زرد و سبز تقسیم کرد و گفت: در حال حاضر 30 هزار واحد صنعتی در سطح استان تهران فعال است که بخشی از آن درقالب گروه زرد قرار می گیرد که باید نوسازی و اصلاح شود و برخی صنایع هم در قالب گروه سبز هستند که با رعایت ضوابط زیست محیطی فعالیت می کنند.

وی بااشاره به وضعیت قرمز 200 صنعت ادامه داد:صنایع قرمز به علت آلایندگی آب و هوا وخاک در اولویت خروج از شهر هستند که باید هرچه زودتر به خارج از شعاع 120کیلومتری انتقال پیداکنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران بااشاره به اخطار به 20 واحد صنعتی خاطرنشان کرد:به دنبال اجرا طرح پایش شبانه صنایع طی 3هفته گذشته به 20 واحد آلاینده اخطارکتبی داده شد و همچنین یک واحد آلاینده پلمپ شد.

همچنین امینی مدیرعامل کارخانه ایران ابزار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: درزمان تاسیس این کارخانه در خارج از شهر قرار داشت که با توسعه شهر حالا درحاشیه بافت مسکونی قرار گرفته ودرراستای توسعه پایدار از سال 90 موضوع انتقال مطرح شد و با انجام مقدمات اولیه کارخانه در سال جاری به شهرک صنعتی البرزدر قزوین منتقل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار