همايش حمل و نقل يکپارچه و هوشمند با حضور وزير راه و شهرسازی در مرکز همايش بين المللی صدا و سيما آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اين همايش با هدف استفاده از توان علمي جامعه دانشگاهي کشور و همچنين دانش و تجارب صاحبان و توليد کنندگان سامانه هاي هوشمند حمل و نقل برگزار شده است.

معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده کشور از توسعه سامانه هاي هوشمند يکپارچه به جاي دوربين هاي تصويري به ويژه در محورهاي شرياني خبر داد و گفت :‌ 500 دستگاه دوربين نظارت تصويري در جاده ها نصب شده است و کنترل تردد با همکاري پليس راهور انجام مي شود.

شهرام آدم نژاد افزود : شبکه گسترده راه هاي کشور و افزايش روز افزون ناوگان و ضرورت افزايش عملکرد شبکه و همچنين ساماندهي تردد ايجاب مي کند که از سامانه هاي هوشمند حمل و نقل يکپارچه استفاده کنيم.

وي افزود : در جاده هاي کشور 1800 دستگاه تردد شمار نصب شده است که پايش تردد را انجام مي دهد و سامانه هاي هواشناسي و تابلوهاي تصويري هوشمند هم استفاده مي شود، همچنين 400 دستگاه ثبت تخلف رانندگي و کنترل تردد نصب شده است.

وي افزود : بايد براي استفاده ايمن از ناوگان حمل و نقل جاده اي و همچنين افزايش بهره وري و اصلاح رفتار و بهبود مديريت عملکردها نياز داريم سامانه هاي هوشمند حمل و نقل را در جاده ها ي کشور به کار بگيريم  که سامانه هايي در مرکز مديريت راههاي کشور در حال طراحي است.

وي افزود : قرار است 1900 دستگاه ثبت تخلف سرعت و کنترل تردد تا سه سال اينده در جاده ها نصب مي شود اما توسعه دوربين هاي نظارت تصويري در دستور کار نيست و توصيه نمي شود و هدف اين است که شبکه هوشمند يکپارچه و سامانه هاي متصل بهم استفاده کنيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار