مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: در طی سال جاری 234 هزار بازدید از اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل توسط گردشگران خارجی صورت گرفته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر مصیب امیری گفت: گردشگران از بیشتر آثار و بناهای تاریخی با قابلیت، در سطح استان فارس بازدید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از 45 هزار و 500 نفر و نقش رستم با 40 هزار و 400 نفر بیشترین تعداد بازدید کننده خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه افزود: آرامگاه حافظ با بیش از 39 هزار نفر، مجموعه جهانی پاسارگاد با بیش از 38 هزار نفر، ارگ کریم خانی با بیش از 24 هزار نفر و آرامگاه سعدی با 13 هزار و 500 نفر به ترتیب مورد بازدید گردشگران خارجی قرار گرفته‌اند.

امیری گفت: نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان کازرون، موزه پارس، حمام وکیل، آتشکده و قلعه دختر فیروز آباد و موزه بیشاپور کازرون نیز اماکن تاریخی دیگری بوده‌اند که در برنامه بازدید گردشگران خارجی قرار گرفته است و بین 500 تا 8 هزار نفر بازدید کننده داشته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم بهبود زیر ساخت‌های اقامتی را در شهرستان‌های فارس بیان کرد: بخش عمده‌ای از دلایل قرار نگرفتن آثار شاخص برخی شهرستان‌ها در برنامه‌ریزی تورها کمبود زیر ساخت‌های اقامتی و گردشگری در این مناطق است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت وجود زیر ساخت‌های لازم، این مناطق می‌توانند ضمن قرار گرفتن در برنامه سفر گردشگران داخلی و خارجی در چرخه اقتصاد گردشگری استان تاثیر بسزایی داشته باشند.

امیری همچنین به لزوم توجه بازدید گردشگران خارجی از اماکن کمتر شناخته شده استان در برنامه تورگردانان تأکید کرد.

انتهای پیام /ض
برچسب ها: فارس ، گردشگری ، تاریخی ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.