رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر خود به مقصد ترکیه گفت: مسائل تروریستی و امنیتی منطقه از عمده مسائلی است که در دهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز سه‌شنبه 30 دی پیش از ترک تهران؛ جزییات سفر خود را به استان اردبیل و سپس به کشور ترکیه را تشریح کرد.  
 
وی گفت: بخش نخست سفر بنده مربوط به بازدید از پروژه‌های در دست تاسیس استان اردبیل می‌باشد که پیش از سفر به ترکیه در این استان حضور خواهم داشت.
 
لاریجانی در ادامه درباره جزییات سفر خود به ترکیه بیان داشت: این سفر در راستای حضور در اجلاس بین‌المجالس اسلامی در ترکیه صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به موضوع مورد بررسی این دوره اجلاس بین‌المجالس اسلامی تصریح کرد: چالش‌های پیش روی قرن 21 موضوع این دوره اجلاس بین‌المجالس اسلامی است که می‌تواند موضوع حائز اهمیتی باشد، مخصوصا از آن لحاظ که این اجلاس در حوزه کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همان طور که مستحضرید کشورهای اسلامی امروز جدای از تاثیرات بین‌المللی خود می‌توانند پیامدهای مهمی را در این اجلاس بررسی کنند از جمله مشکلات و موضوعاتی به مانند مسائلی امنیتی که امروز تروریست‌ها در منطقه ایجاد کرده‌اند.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در این اجلاس قرار است پیشنهاداتی در مورد چالش‌های مهم کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: در این اجلاس همچنین در مورد ترتیبات داخلی اجلاس بین‌المجالس اسلامی مباحثی هم مطرح خواهد شد.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مذاکره با سایر کشورها در حاشیه سفر خود بیان داشت: بی‌شک می‌توان در این اجلاس چالش‌های پیش روی منطقه را مورد بررسی قرار داد.
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت لبنان تاکید کرد: این موضوع خود درصدد مشکوف کردن رژیم صهیونیستی و جریان تروریسم در منطقه بود که این اجلاس خود فرصتی است که در این مجالس حضور پیدا کنیم.
 
گفتنی است؛ رئیس مجلس شورای اسلامی پس از یک توقف چند ساعته در استان اردبیل، به منظور شرکت در دهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی دومین سفر خود را به مقصد ترکیه آغاز می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، ترکیه ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار