آخرین وصیت مشفق کاشانی به بیگی حبیب آبادی؛

«سرگذشت یادها» را تجدید چاپ کنید

تجدید چاپ «سرگذشت یادها» آخرین وصیت عباس کی‌منش متخلص به مشفق کاشانی به پرویز بیگی حبیب آبادی بود.

پرویز بیگی حبیب آبادی، شاعر و نگارنده کتاب «سرگذشت یادها» در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: من از سال 1358 تا به امروز افتخار آشنایی با مشفق کاشانی و شاگردی این شاعر مطرح کشورمان را داشتم.

وی افزود: من مسافرت‌ها و جلسات متعددی را با مشفق کاشانی داشتم و در همه جلسات از نقل قول‌های وی استفاده می‌کردم.

نویسنده کتاب «سرگذشت یادها» اظهار داشت: با شنیدن نقل قول‌های استاد به فکر پیاده کردن خاطرات وی بر روی کاغذ سپید افتادم و پس از 3 سال تلاش و گذر از مراحل ضبط صدا، پیاده کردن خاطرات، ارائه آنها به مشفق کاشانی  اصلاح نسخه اولیه موفق به چاپ و نشر کتاب «سرگذشت یادها»  شدم.

بیگی حبیب آبادی ادامه داد: ذکر اسامی بیش از هزار نفر در کتاب «سرگذشت یادها»  گواه حضور همیشگی مشفق کاشانی در محافل ادبی و حشر و نشر مداوم آن با شاعران پبشکسوت و جوان است.

وی تصریح کرد: در بخش‌هایی از صفحات کتاب «سرگذشت یادها»  شاهد انعکاس دستخط‌های اخوان ثالث، سهراب سپهری و جمال‌زاده در آینه خاطرات مشفق کاشانی هستیم.

این نویسنده افزود: از بخش‌های دیگر کتاب «سرگذشت یادها» عکس‌های مشفق کاشانی است و این کتاب چند حلقه مفقوده زبان و ادبیات فارسی را پیدا کرده است.

این نویسنده خاطر نشان کرد: مشفق کاشانی که در آخرین ملاقات خود با من، گفت اگر توانستید کتاب «سرگذشت یادها» را تجدید چاپ کنید در عرصه غزل متبحر و در عالم دوستی گشاده دست بود.

گفتنی است؛ مشفق کاشانی به قول برخی از دوستان و علاقمندان خود از نوادر روزگار به حساب می‌آید زیرا در سن 90 سالگی به راحتی غزل می‌سروده و با یادآوری خاطرات 3 دوره رضا شاهی، محمد رضا شاهی و انقلاب اسلامی به اثبات نبود فراموشی در وجود خود پرداخته است.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار