تجدید چاپ «سرگذشت یادها» آخرین وصیت عباس کی‌منش متخلص به مشفق کاشانی به پرویز بیگی حبیب آبادی بود.

پرویز بیگی حبیب آبادی، شاعر و نگارنده کتاب «سرگذشت یادها» در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: من از سال 1358 تا به امروز افتخار آشنایی با مشفق کاشانی و شاگردی این شاعر مطرح کشورمان را داشتم.

وی افزود: من مسافرت‌ها و جلسات متعددی را با مشفق کاشانی داشتم و در همه جلسات از نقل قول‌های وی استفاده می‌کردم.

نویسنده کتاب «سرگذشت یادها» اظهار داشت: با شنیدن نقل قول‌های استاد به فکر پیاده کردن خاطرات وی بر روی کاغذ سپید افتادم و پس از 3 سال تلاش و گذر از مراحل ضبط صدا، پیاده کردن خاطرات، ارائه آنها به مشفق کاشانی  اصلاح نسخه اولیه موفق به چاپ و نشر کتاب «سرگذشت یادها»  شدم.

بیگی حبیب آبادی ادامه داد: ذکر اسامی بیش از هزار نفر در کتاب «سرگذشت یادها»  گواه حضور همیشگی مشفق کاشانی در محافل ادبی و حشر و نشر مداوم آن با شاعران پبشکسوت و جوان است.

وی تصریح کرد: در بخش‌هایی از صفحات کتاب «سرگذشت یادها»  شاهد انعکاس دستخط‌های اخوان ثالث، سهراب سپهری و جمال‌زاده در آینه خاطرات مشفق کاشانی هستیم.

این نویسنده افزود: از بخش‌های دیگر کتاب «سرگذشت یادها» عکس‌های مشفق کاشانی است و این کتاب چند حلقه مفقوده زبان و ادبیات فارسی را پیدا کرده است.

این نویسنده خاطر نشان کرد: مشفق کاشانی که در آخرین ملاقات خود با من، گفت اگر توانستید کتاب «سرگذشت یادها» را تجدید چاپ کنید در عرصه غزل متبحر و در عالم دوستی گشاده دست بود.

گفتنی است؛ مشفق کاشانی به قول برخی از دوستان و علاقمندان خود از نوادر روزگار به حساب می‌آید زیرا در سن 90 سالگی به راحتی غزل می‌سروده و با یادآوری خاطرات 3 دوره رضا شاهی، محمد رضا شاهی و انقلاب اسلامی به اثبات نبود فراموشی در وجود خود پرداخته است.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار