پیام تسلیت معاون امورفرهنگی در پی درگذشت استاد «مشفق کاشانی»

سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد مشفق کاشانی پیام تسلیت گفت.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت استاد مشفق کاشانی پیام تسلیت صادر کرد:
 
متن پیام به شرح زیر می باشد:
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
خبر درگذشت استاد مشفق کاشانی، شاعر و استاد برجسته‌ی کشور، جامعه فرهنگی را سوگوار کرد و تمامی دوستداران شعر و ادب را متاثر ساخت.
 
 آن استاد فرزانه، که در دانش و هنر و کرامات انسانی از ستارگان دوران بود و سایه‎ی پرمهر خود را بر سر اهالی سرزمین فرهنگ و شعر و معنویت گسترد و در سالیان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، با اخلاص و فداکاری، هنر و تجربه‌ی خویش را به میدان آورد.
 
شعر و قلم و سخن استاد مشفق، مدافع مرزهای فرهنگ اسلامی این سرزمین بود و حضور فعال ایشان در محافل ادبی و نهادهای فرهنگی ، رهاوردهای ارزشمندی داشته است، از جمله راه‎گشایی و هدایت نسلی از شاعران جوان سال­های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی که بعدها ، شاعرانی نام‎آور و جریان‎ساز شدند.
 
فقدان استاد مشفق کاشانی اگرچه رخدادی اندوه‌بار است اما عمر پربرکت ایشان و آثار ارزشمند و دستاوردهای آن بزرگ‌مرد گنجینه‌ای است بی‎بدیل که موجب آرامش خاطر دوست‎داران استاد خواهد بود.
 
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رحلت استاد مشفق کاشانی را به خاندان ارجمند ایشان، جامعه‎ی فرهنگی و مردم شریف ایران تسلیت می‎گوید و برای روح بزرگ آن ادیب فرزانه طلب رحمت و غفران الهی دارد.
 
باشد که استاد مشفق کاشانی که ده‎ها سال ستایش‎گر و مرثیه‌سرای اهل بیت علیهم‎السلام بود، در عالم باقی از برکات خدمت‌گزاری به آل‌الله متنعم گردد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار