رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان در تولید محصولات سالم جز استان‌های برتر کشور است، گفت:سرانه مصرف كود و سم در ايران كمتر از جهان است وبخشي از محصولات استان بصورت ارگانيك توليد مي‌شوند.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان عباس سعيدي گفت:در تولید محصولات ارگانیک،به هیچ وجه از کود و سم شیمیایی که به حال انسان، محیط زیست و خاک مضر است، استفاده نمی‌شود.

وي افزود:با توجه به اينكه فرآیند تولید محصولات ارگانیک هزینه بر بوده، لازم است علاوه بر ایجاد کلینیک‌هاي گیاه پزشکی که کار نظارت بر تولید این محصولات را در نقاط مختلف استان به عهده گيرند، حمايت‌هاي ويژه اي از كشاورزان انجام تا فرهنگ پرداخت هزينه اضافي براي محصولات ارگانیک در استان رايج و پاسخگوي ضررو زيان ناشي از عدم استفاده از كود وسم براي توليد بيشتر باشد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان تصریح کرد:سیاست سازمان  تولید محصولات سالم است و در این زمینه سعی کردیم مصرف سموم در باغها و اراضی زراعی متعادل تر شود که این نگرش باعث شده در تولید محصولات کشاورزی و باغی سالم جزو استان های برتر کشور باشیم.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: ارگانیک ، کرمان ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.