حکیمی گفت: صددرصد مشکلات این طرح به فرآیندهای داخلی بانک ها ارتباط دارد و طبق بررسی ها و اصلاحات صورت گرفته، مشکل خاصی در واگذاری ها و تعیین وضعیت این سیستم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در نشست چهارمین همایش چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت اظهار داشت: نقشه راه بانک مرکزی طبق زمانبندی در مردادماه امسال به اتمام رسید و در همایش به صورت جزئی و کامل به صورت الگویی در اختیار سیستم بانکی قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه در خصوص کارت های اعتباری افزود: سیستم پرداخت ما به گونه ای است که مصرف کنندگان خدمات زیادی دریافت نمی کنند و این موضوع دید منفی بین مردم نسبت به سیستم بانکی ایجاد کرده است.

حکیمی در ادامه در خصوص این موضوع تصریح کرد: یکی از دلایل نارضایتی مردم عدم دریافت تسهیلات آسان است و آسیب شناسی هایی صورت گرفته و علاوه بر این مشکلاتی که  در ارتباط با کارت های اعتباری وجود دارد باید بررسی شود وامیدواریم هرچه زودتر این مشکلات رفع گردد و طبق تلقی ما روند کسب و کار این کارت ها به درستی صورت نگرفته است.

حکیمی در خصوص مدل کارت های اعتباری در کشورهای دیگر اظهار داشت: 400 نوع کارت اعتباری در کشورهای دیگر وجود دارد که هریک کاربد خاصی دارد اما هیچیک از این مدل ها در ایران وجود ندارد.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه برنامه ای برای اجرای مدل های متفائت کارت های اعتباری در ایران وجود دارد یا خیر؟ گفت: این 400 نوع ، مدلی است که هرروزه در کشور اجرا می شود اما پایه و اساس این طرح را در کشور نداریم و بحث ما در این همایش و در طول سال آینده به گونه ای است که اسکلت این طرح را ایجاد کنیم و امیدواریم سیستم بانکی و مردم با کمک بانک مرکزی ادامه این طرح را تکمیل و اجرایی خواهند کرد و مطمئناً این طرح اجرایی خواهد شد. 

اجرای کارمزدها در دست بررسی است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در خصوص اجرای دریافت کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان گفت: این بحث در دستور کار شورای پول و اعتبار است اما باید طبق برنامه ریزی های شورا و الویت طرح هایی که وجود دارد این بحث مطرح خواهد شد.

چکاوک یک پروژه پر چالش

حکیمی در خصوص مشکلات طرح چکاوک اظهار داشت: چکاوک طرحی است که دوطرف آن نیروی انسانی است و کاملا الکترونیکی نیست و متاسفانه سهم نیروی انسانی را در تدوین این طرح کمتر از آنچه هست در نظر گرفتیم که این موضوع خود باعث ایجاد مشکلاتی شد.

وی افزود: صددرصد مشکلات این طرح به فرآیندهای داخلی بانک ها ارتباط دارد و طبق بررسی ها و اصلاحات صورت گرفته، مشکل خاصی در واگذاری ها و تعیین وضعیت این سیستم وجود ندارد.

هک در سیستم بانکی نداریم

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در ارتباط با هک و مسائل امنیتی در سیستم بانکی اظهار داشت: ما هیچگونه مسئله هک در سیستم بانکی نداشته ایم  ولی شکلاتی وجود دارد که از ضعف سیستم بانکی نیست بلکه مشکل از سها انگاری برخی مردم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، مرکزی ، حکیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اردلی
۱۳:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
ما با پرداخت کارمزد برای کارهای بانکی به یک شرط موافقیم بانکها هم باید برای هر1000تومان پول ماکه 24ساعت در بانک می ماند 5ریال سودپرداخت کنددر غیر اینصورت به اندازه کارمزد اخذ شده به بانکها ضربه میزنیم
آخرین اخبار