تولد مرال در اردبیل؛

25 نوع مرال از گونه های نادر در استان اردبیل وجود دارد

موسوی مدیر کل سازمان محیط زیست استان گفت: در حال حاضر 25 نوع مرال از گونه های بکر و نادر در زیستگاههای استان اردبیل سکونت داده شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ استان اردبیل یکی از مناطق بکر کشور است که گونه های مختلف حیوانات و پرندگان نادر را در خود جای داده است و مکانی مناسب برای پرورش و تکثیر پرنده ها و حیوانات نادر است.

گونه مرال یکی از گونه های نادر و کمیاب در دنیا و کشورمان محسوب می شود که سالهاست تعداد گونه های مرال در کشور کاهش یافته است و کاهش گونه های مرال باعث عدم زیبایی محیط زیست شده است.

مرال یکی از حیوانات زیبا، بکر و با جاذبه بسیار بالا در دنیا محسوب می شود که همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و در همه جای دنیا از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است.

امسال 5 راس مرال در استان اردبیل به دنیا آمده است

به گفته موسوی مدیر کل سازمان محیط زیست استان با اجرای برنامه های تحقیقاتی و کارشناسی توسط سازمان محیط زیست امسال 5 راس مرال از گونه های نادر در استان اردبیل به دنیا آمده است.

بی شک با اینکه نسل گونه های نادر حیوانات از جمله مرال در کشور رو به انقراض است اما تولد مرال در اردبیل نوید روزهای خوشی را برای تکثیر مرال وزیبایی به محیط زیست می دهد.

به گفته کارشناسان سازمان محیط زیست تکثیر و پرورش مرال نیازمند زیرساختهای لازم از جمله منابع محیط زیستی، هوا و منابع طبیعی است تا انقراض نسل مرال در کشور به هیچ عنوان روی ندهد.

سایت پرورش و تکثیر مرال در جنگل فندقلو اردبیل راه اندازی شده است

موسوی مدیر کل سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه تکثیر و پرورش مرال از اهمیت و جایگاهی برای توسعه گونه های نادر حیوانات برخوردار است گفت: در این راستا سایت پرورش و تکثیر مرال در جنگل فندقلو اردبیل راه اندازی شده است.

جنگل فندقلو اردبیل یکی از مناطق بکر و ویژه استان اردبیل است که هیچ آلایندگی محیط زیستی ندارد و از نظر نگهداری و تکثیر گونه های مختلف حیوانات از جمله مرال بهترین منطقه محسوب می شود.

شکار پرندگان و حیوانات در استان ممنوع اعلام شده است

با مجوز سازمان محیط زیست کشور شکار گونه های مختلف حیوانات و پرندگان در مناطق مختلف استان ممنوع اعلام شده است و با خاطیان به شدت برخورد می شود تا نسل حیوانات و پرندگان نادر در استان توسعه یابد.

امیدواریم با برنامه های تحقیقاتی و کارشناسی سازمان محیط زیست و فرهنگ سازی حفظ و عدم شکار حیوانات و پرندگان در بین مردم شاهد افزایش گونه های نادر حیوانات و پرندگان از جمله مرال در کشور باشیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، گونه ، نادر ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.