در قرن 21 عصری که دانش و علم در جهان با سرعت در حال پیشرفت است برخی از افراد تقدیرشان را ته فنجان یا کف دست دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، رمل در زبان عربی به معنای شن و ماسه است و در اصطلاح به علم پیشگویی و طالع‌بینی گفته می‌شود وسایل اصلی رمال، تخته رمل و تاس است اما، برخی رمال‌ها برای اندازه ‌گیری دقیق‌تر از اسطرلاب و قطب ‌نما هم استفاده می ‌کنند.

در حالی که امروزه برخی از افراد طالع خود را ته فنجان رمال ها می بینند.و رمال ها نیز با سوء استفاده از احساسات و باورهای آنان پولهای کلانی را به جیب می زنند.

رمال ها توي پارک ها، کنار خيابان ها و توي آپارتمان ها... به دروغ ادعا مي کنند که مي توانند مشکلات حل نشدني را حل کنند و بعضي از آن ها دير به دير وقت مي دهند.

عده اي به خرافه اعتقاد پيدا مي کنند و در پيچ و خم زندگي وقتي اميد خود را از دست مي دهند به اینگونه افراد مراجعه می کنند. غافل از اینکه این خود هستند که میتوانند مشکلات خودشان را حل کنند.

اين ها را دفن کن!

با مراجعه به مکانی در بجنورد که یکی از رمالان فعالیت میکند دیده میشود که افراد زیادی در صف برای حل مشکل خود و گرفتن راه و چاره به نوبت ایستادند و این رمال ، زیرکانه با گرفتن اطلاعات شخصی آنها / نخ های گره زده شده ای را داده و می گوید : این بندها را در چهار گوشه حیاط دفن کن تا سحرت باطل شود و به یکی دیگر نیز دارویی تجویز می کند و اینگونه است که با سوء استفاده از این افراد درمانده پول های کلانی به جیب می زند.

چاقو در آب !

رمال دیگری در دو خیابان پایینتر چاقویی در آب فرو برده و ادعا میکند با گذاشتن این چاقو در آب جن ها را ترسانده و سحر را باطل میکند و یا فرو بردن نوک مدادی در آب روی تخم مرغ جملاتی نوشته و میگوید این را بخور بچه دار میشوی.

من به شخصه اصلا به این رمال ها اعتقاد ندارم.

یکی از شهروندان می گوید: مشکلی برام پیش اومده بود رفتم پیش رمال ولی مشکلم حل نشد.

آقای اکبری یکی دیگر از شهروندان نیز می گوید :رمالی یک نوع کلاشی است و من به این چیزها اعتقاد ندارم.

خانمی میگوید از انبار مغازه ام دزدی شده بود که به سفارش یکی از فامیلها رفتم سراغ رمال مبلغ 500 هزار تومان در این راه هزینه کردم چند بار رفتم و اومدم دیدم قصدش فقط کلاهبرداری بود.

زنان مراجعه کنندگان اصلی به رمال ها

یکی از روانپزشکان استان ، بی‌مهارتی افراد در حل مشکلات زندگی و عدم توانایی تصمیم‌گیری در رویارویی با مشکلات را دلیل اصلی مراجعه مردم به فالگیرها عنوان کرد.

حجت می گوید : در میان تحصیلکرده‌ها، خانم‌های جوان گرایش بیشتری به این مسأله دارند و دلیل آن نیز تزلزل پایگاه اجتماعی زنان در مقایسه با مردان در ایران از گذشته تاکنون بوده است.

وی اظهار کرد: افرادی که رمال هستند معمولا از نقطه ضعف افراد استفاده می کنند و چیزهایی که اونها دوست دارند برسند بهشون تلقین می کنند.

نداشتن ایمان واقعی باعث می شود که مردم به سراغ رمالها بروند.

حجت الاسلام سعادتی کارشناتس مذهبی گفت: بی‌اعتقادی و نداشتن ایمان واقعی به قادر مطلق سبب می‌شود ما از جایی به جز حریم امن الهی خواستار رسیدن به آرامش و اطمینان روحی باشیم.

وی اظهار کرد: اهل بیت (ع)کار رمالان را حرام دانسته و مردم رااز رجوع به آنان برحذر کرده اند.

برخورد قاطع پلیس با رمالان

نامور رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: رمالی تبعات منفی مختلفی در جامعه دارد که اعتیاد به فال و ایجاد مشکلات روحی و روانی، از هم پاشیدگی خانواده‌ها، کلاهبرداری و ضررهای مالی از جمله پیامدهای منفی آن است.

نامور با تاکید براینکه پلیس تا وقتي که شاکي خصوصي از رمال ها وجود نداشته باشد نمي تواند اقدامي انجام دهد، گفت: درصورتي که فردي از اين گونه افراد کلاهبردار شکايت کند، پليس آگاهي به طور قاطع با مجرمان برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز دراین باره گفت: طبق قلنون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری، برای رمال ها مجازات سنگین در نظرگرفته شده است.

محمد مسلم یاران افزود: درصورت بروز هرنوع کلاهبرداری از سوی رمال ها به تخلفات آنان طبق قانون رسیدگی می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.