پایگاه اینترنتی "دیلی استار" در گزارشی نوشت: در حالی که لبنان و منطقه در انتظار اقدام تلافی جویانه حزب الله به علت کشته شدن فرزند عماد مغنیه فرمانده ارشد فقید این گروه و پنج مبارز دیگر در حمله یک بالگرد صهیونیستی به بلندیهای جولان سوریه هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، با توجه به سخنان هفته گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله درباره این که قابلیت‌های نظامی این گروه در حال افزایش است و این که این گروه حق دارد به هر گونه حملات اسرائیل پاسخ دهد، مقابله به مثل، اجتناب ناپذیر قلمداد می‌شود.

"جهاد مغنیه”، 25 ساله، "محمد عیسی”، 42 ساله، فرمانده میدانی حزب الله که نام مستعار وی ابوعیسی بود، و چهار مبارز دیگر این گروه در این حمله کشته شدند.

یک منبع امنیتی لبنان در گفتگو با دیلی استار اعلام کرد یک خودروی حزب الله در این حمله به طور کامل تخریب شد و یک خودروی دیگر نیز آسیب دید.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: آنهایی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده نپندارید بلکه آنها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با همه اعتقاد و افتخار، مقاومت اسلامی در لبنان اسامی شهدای بزرگوار خود را به مردم وفادار اعلام می کند.

به علاوه مغنیه و عیسی، عباس ابراهیم حجازی، 35 ساله، محمد علی حسن ابو الحسن، 29 ساله، غازی علی ضاوی، 26 ساله، و علی حسن ابراهیم، 21 ساله نیز از اعضای کشته شده حزب الله هستند.

حزب الله پیشتر در بیانیه ای با تایید این حمله، اعلام کرده بود: شماری از نیروهای مجاهد در یک ماموریت سرکشی(در قنیطره سوریه) به شهادت رسیدند.

عماد مغنیه، فرمانده نظامی ارشد حزب الله در فهرست افراد تحت تعقیب آمریکا قرار داشت و سال 2008 بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق به شهادت رسید، در روضه الشهیدین به خاک سپرده شده است.

مغنیه مغز متفکر تاکتیک های رزمی حزب الله بود. ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این حمله خودداری کرده است. المنار در مقدمه اخبار عصرگاهی خود، حمله اسرائیل را یک کار مخاطره آمیز احمقانه توصیف کرد که منعکس کننده جنون اسرائیل با توجه به افزایش توانمندیهای حزب الله است و این می تواند به یک ماجراجویی پرهزینه (منجر شود) که کل منطقه را به خطر می اندازد.

نصرالله هفته گذشته در گفتگو با المیادین اعلام کرد: حملات مکرر به مکان های مختلف در سوریه، یک تجاوز بزرگ است، ما تصور می کنیم که این اقدامات خصمانه، محور مقاومت را هدف قرار می دهد.

وی افزود: (اقدام تلافی جویانه) یک موضوع مطرح است ... این اتفاق می تواند هر زمانی بیافتد.

جنبش حماس، تهاجم اسرائیل را محکوم کرد و خواستار مقابله به مثل قاطعانه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
طاها یاسینی
۱۳:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۳
شهادت شیر بچه جهاد ومقاومت شهید بن شهید جوان رشید اسلام جهاد مغنیه ویارانش یر تمامی مسلمانان واقعی خصوصآ شیعیان راستین تسلیت باد شهادتت قبول درگاه حق وراهت پر راهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۳:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۳
سلام و درود خدا بر سید شجاع اسلام، سید حسن نصرالله، سلام بر شهدای راه حق و حقیفت و بویژه شهدای اخیر حزب الله، لعنت و عذاب الهی بر اسرائیل و شیاطین عصر.
Iran (Islamic Republic of)
آذری
۱۳:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۳
امیدوارم که انشاالله باقدرت وبا صبر وحوصله با پاسخ کوبنده لرزه به اندام صهیونیستها وحامیانشان بیاندازند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۳
راه پدر رو باید اینجوری رفت .
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۳
بهترین دفاع حمله است.امیدوارم باران سیل آسایی ازموشک های حزب ا...برسراین حرومزاده های صهیونیستی فرودبیادتادیگرازاین غلطها نکنن.اینهامثل اینکه آلزایمردارن .هنوزشکست جنگ غزه روفراموش نکردن که باچه آبروریزی گنبدآهنین اونا ناتوانی خودش رونشون داد.
آخرین اخبار