معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر سیاست‌زدایی از جمعیت هلال‌احمر، گفت: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی و بین‌المللی است که باید به تعمیق اقداماتش بپردازد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر که صبح امروز (دوشنبه) 29 دی‌ ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با گرامیداشت یاد آیت‌الله غیوری اظهار داشت: من توفیق این امر را داشتم که با آیت‌الله غیوری پیش از انقلاب اسلامی آشنا شوم و یکی از ویژگی‌های این فرد روحیه مردم‌داری، رسیدگی به فقرا و مستمندان بود که بعد از انقلاب فرصت‌هایی پیش آمد و وی کارهای ماندگارتری را در این زمینه انجام داد.
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله غیوری خدمات فراوانی را در جهت رسیدگی به مردم و محرومان انجام داده‌ است، تصریح کرد: مردم همواره خدمات وی را مشاهده کرده‌ و در یادشان ماندگار خواهد ماند.
 
معاون اول رئیس جمهور با تشکر از اقداماتی که تاکنون در جمعیت هلال احمر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از آقای فرهادی به دلیل کارهای ماندگاری که در جمعیت هلال احمر انجام داده‌ است، تشکر می‌کنم و به دلیل نیاز دولت به وزیر علوم تصمیم بر این گرفته شد که وی جابه‌جا شود و امیدوارم در آینده شاهد خدمات بیشتری از وی در وزارت علوم باشیم.
 
جهانگیری در ادامه سخنان خود به آشنایی‌اش با حجت‌الاسلام معظی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران که تاکنون توانسته است از مسائل مختلف، گردنه‌ها، پیچ‌ها، نظام را عبور دهد، حضور مقام معظم رهبری بوده که نعمت بزرگی هستند و این امر برای طبقه ضعیف و فقیر جامعه بیشتر بوده است.
 
وی ادامه داد: هلال احمر مکانی است که در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان تلاش می‌کند و باید کارهای بیشتری در اینجا انجام دهد تا بتوانیم اهداف را به عرصه حضور برسانیم.
 
معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از خدمات رئیس جمعیت هلال احمر، وی را فردی مدیر و پرتحرک خواند و بیان داشت: امیدوارم که در این دوره از هلال احمر کارهای جدی‌تری انجام شود، چراکه جمعیت هلال احمر در بین نهادهایی که در کشور داریم نوع سوم محسوب می‌شود، زیرا نه دولتی است و نه خصوصی، بلکه نهادی مردمی و مردم نهاد است.
 
جهانگیری با بیان اینکه فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است، اضافه کرد: این نهاد یکی از بزرگترین تلاش‌هایش در راستای این است که در جهت استحکام کشور گام بردارد و با توجه به اینکه این نهاد بر پایه فعالیت‌های داوطلبانه استوار است، هر روز می‌تواند در سرمایه‌های اجتماعی کشور بیافزاید و ما باید از این سرمایه اجتماعی به خوبی استفاده کنیم.
 
جهانگیری اعتماد مردم به کارآمدی یک نظام را از جمله مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: باید در جهت این سرمایه اجتماعی تلاش کنیم و بتوانیم این موضوع را تقویت کنیم.
 
جهانگیری با اشاره از تلاش هلال احمر برای جذب یک میلیون نفر جوان داوطلب برای فعالیت در عرصه‌های داوطلبانه تقدیر و عنوان کرد: باید تلاش شوم تا در دوره‌ای جدید این کارها تعمیق یابد و از نکاتی که باید به آن توجه کنیم، سیاست‌زدایی از هلال احمر و توجه ویژه به فعالیت‌های بشردوستانه و خدمات داوطلبانه است که باید آن را مدنظر قرار دهیم.
 
معاون اول رئیس جمهور اعتباربخشی به استقلال فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات را یکی از نکات دیگری خواند که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: دولت باید در عین حال که حامی جمعیت هلال احمر است باید به این نکته توجه کند که جمعیت هلال احمر به عنوان یک بنگاه عام‌المنفعه فعالیت کند و در جهت خدمات‌رسانی به مردم تلاش کند.
 
معاون اول رئیس جمهور، ایران را منطقه پرحادثه‌ای خواند و گفت: جغرافیای کشور ما در منطقه‌ای واقع شده است که با حوادث مختلفی روبه‌روست و به نوعی با کشورهایی همجوار است که در آن بحران وجود دارد، بنابراین ایران به عنوان کانون ثبات باید به این مسائل توجه کند.
 
جهانگیری با تأکید بر نقش بین‌المللی هلال احمر تصریح کرد: فعالیت‌های جانبی هلال احمر باید به بحث امداد و نجات و آموزش این فعالیت‌ها موکول شود، چراکه کشور خودمان کشوری حادثه‌خیز است و ایران 33 بلا از 40 بلایی که در جهان اتفاق می‌افتد را داراست که به این منظور باید به این امر نیز توجه کنیم.
 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در ایامی که تعطیلی به وجود می‌آید و مردم به مسافرت می‌روند با وجود آنکه مسئولان خوشحال می‌شوند از اینکه مردم به مسافرت رفته‌اند اما هراس و دلهره از اینکه در جاده‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد وجود دارد و جمعیت هلال احمر نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده است که باید صمیمانه از اقدامات این جمعیت تشکر کنیم.
 
جهانگیری در پایان با بیان اینکه دولت به اندازه وسعش به جمعیت هلال احمر کمک می‌کند، یادآور شد: امیدوارم جمعیت هلال احمر بتواند به اهداف خود برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار