رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اگر هر استخدامی در آموزش و پرورش صورت گیرد فرزندان فرهنگیان در اولویت پذیرش قرار دارند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت،
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در آموزش و پرورش کمبود نیرو وجود دارد، اظهار کرد: 50 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد که پراکندگی و توزیع آنان به گونه‌ای است که ممکن است در بعضی مناطق با کمبود نیرو و در برخی دیگر با مازاد نیرو مواجه باشیم. بنابراین امیدواریم بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش اجرا شود تا بر اساس آن به ازای هر 3 نفر بازنشسته در آموزش و پرورش یک نفر در این وزارتخانه جذب شود.

وی افزود: در حال حاضر نیروهایی که وارد تشکیلات آموزش و پرورش می‌شوند چه افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته و یا افرادی که تصمیم دارند در موسسات آموزش عالی تحصیل کنند به تناسب آموزش و پرورش، برای آنان در دانشگاه‌ فرهنگیان دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت را در نظر می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفته تعهد خدمت فرهنگیان همچنان ادامه دارد تا پس از فارغ التحصیلی بتوانیم نسبت به جذب و اشتغال آنان در آموزش و پرورش اقدام کنیم.

نوبخت در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی عنوان کرد: در این رابطه قانونی وجود ندارد که این کار به طور قطع انجام شود بلکه باید پذیرفت وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این ماموریت مهم، میزان نیازش به نیروی انسانی محدود است و با توجه به رشد 23 درصدی اعتبارات جاری و رشد 38 درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش دولت تلاش می‌کند که نیازهای فرهنگیان را واقع بینانه ببیند و تا حد امکان منابع را در میان فرهنگیان تقسیم کند تا همه رضایت شغلی و کاری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر وزارت آموزش و پرورش بیش از نیاز خود مجبور به پذیرش نیرو شود در آن زمان افرادی که در تشکیلات این وزارتخانه مشغول خدمت هستند از رفاه و منابعی که باید برای جبران خدمت آنها استفاده شود، کاسته می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای جذب نیرو در هیچ دستگاهی وجود ندارد، گفت: بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استخدام داده اما این قانون مراحلی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر‌آموزش و پرورش اخیرا مطرح کرده بود که در استخدام نیرو اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد که این موضوع نیز در دولت پذیرفته شد بنابراین هر استخدامی که آموزش و پرورش داشته باشد اولویت را در شرایط برابر به فرزندان فرهنگی می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص تغییر قانون انبوه سازی و الزام انبوه سازان به تأمین فضای آموزشی گفت: در این زمینه در کمیسیون تلفیق مجلس صحبت‌هایی انجام شده است اما نمی‌توانیم بار سنگینی را به انبوه سازان وارد کنیم جز در شرایطی که منابع آن را در بودجه لحاظ کرده و آن را در اختیار انبوه سازان برای ساخت فضای آموزشی قرار دهیم.

نوبخت در پایان تاکید کرد: همه تاسیسات زیر بنایی و روبنایی که برای ساخت یک شهرک و مجتمع مسکونی نیاز دارد باید با نقشه‌هایی که برای احداث انبوه تعیین می‌‌شود، در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار