مدیرکل آب منطقه ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو پروژه بسیار مهمی است که آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستا را در منطقه بوئین زهرا تأمین می کند و برای احداث آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛قزوینی افزود: سد بالاخانلو از پروژه های مهم آبی استان قزوین است که بر روی رودخانه حاجی عرب در منطقه بوئین زهرا بسته می شود و با احداث آن آب شرب 5 شهر و 30 روستا و بخشی از آب کشاورزی منطقه نیز تأمین می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی آن از یک سال پیش آغاز شده و تا کنون 11 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین از دیگر اهداف این پروژه می توان به آبیاری 200 هکتار از اراضی پایین دست و نیز 4200 هکتار از اراضی کشاورزی، تغذیه مصنوعی سفرههای زیرزمینی، احیای آبخوان دشت، برطرف کردن آب مورد نیاز محیط زیست و کنترل سیلاب اشاره کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای قزوین با اشاره به ایجاد راه دسترسی این پروژه نیز عنوان کرد: ایجاد راه دسترسی این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی و تردد خودروها در آن جریان دارد، بخشی از تونل انحرافی این پروژه نیز انجام شده که طول آن 379 متر است که روزانه 2 متر در این بخش پیشروی دارد.

وی با اشاره به تعداد نیروی انسانی و ماشین آلات در حال کار در این پروژه افزود: 80 نفر نیروی انسانی و حدود 60 دستگاه ماشینآلات سبک و سنگین در این پروژه به کارگیری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.