سید جمال ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید به جوانان فیلمساز میدان داد

تهیه کننده فیلم «جامه دران» گفت: ما نباید به کسانی که مدتها است فیلمساز هستند متکی باشیم چرا که سن بازنشستگی هم فرا می‌رسد پس باید به افراد جوان اعتماد کرد و میدان داد و آنها را فعال کرد.

سید جمال ساداتیان تهیه کننده فیلم «جامه دران» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران  در خصوص حمایت از کارگردانان جوان گفت: ما نباید به کسانی که مدتها است فیلمساز هستند متکی باشیم چرا که سن بازنشستگی هم فرا می‌رسد پس باید به افراد جوان فیلمساز اعتماد کرد و میدان داد و آنها را فعال کرد.

وی افزود: تهیه کننده باید در نسل جوان آنهایی را که با فکر و سلیقه و همسو هستند، پیدا کرده و به آنها فرصت داده تا خودشان را نشان بدهند.

ساداتیان در خصوص حاشیه‌های جشنواره بیان کرد: تولید فیلم سخت شده و سینماگر انتظار دارد  شرایطی به وجود آید که در بخشهای خوبی فیلم‌ش دیده شود که همین موضوع باعث به وجود آمدن حاشیه می‌شود.

این تهیه کننده عنوان کرد: مشکل اساسی سینما ایران کمبود سالن نمایش و مرغوب نبودن آنها است که مسئولان باید برای رفع این مشکل تدابیر لازم را بیندیشند تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم.
 
این تهیه کننده درخصوص عملکرد هیات انتخاب گفت: در تمام جشنواره‌های دنیا هم انتخاب و گزینش وجود دارد و قرار نیست همه فیلمها به بخش مسابقه راه پیدا کنند پس باید به سلایق و ایده‌های هیات انتخاب احترام گذاشت.

ساداتیان در خصوص اعتماد به محمد رضا قطبی بیان کرد: در وهله اول با قصه‌خوبی مواجه شدم و بعد عقبه کاری قطبی از مواردی بود که باعث اعتماد من به او شد.

وی ادامه داد: من با ساخت این فیلم و اعتماد به یک کارگردان حوان ریسک کردم اما تمام سعی‌ام بر این بود که با مدیریت و فراهم آوردن امکانات این ریسک را به حداقل برسانم و تا الان هم تجربه نشان داده روشی که اعمال کردم خروجی قابل قبولی داشته و این فیلم از انتظار من کمی جلوتر هم است.

ساداتیان در مورد جدایی بخش بین‌الملل از جشنواره فجر اظهار داشت: آنهایی که کار میدانی کردند باید در این مورد نظر بدهند و من تخصص لازم را در این زمینه ندارم ولی وقتی یک بخش مستقل برگزار شود فرصتی برای مردم ایجاد می‌شود تا در فضای بهتری و با علاقه بیشتری آن بخش را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: تداخل بخش سودای سیمرغ و بخش بین‌الملل باعث می‌شد که تمرکز مردم روی بخش سودای سیمرغ بیشتر از بخش بین‌الملل باشد و اکنون که جدا شده باید پیشرفت بیشتر بخش بین الملل را شاهد باشیم.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار