مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران از افتتاح موزه گرافیک خبر داد و گفت: عمارت تاریخی ارباب هرمز به موزه گرافیک ملی ایران تغییر کاربری داد.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جمال کامیاب مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران روز گذشته (یکشنبه) در مراسم مرمت و احیای عمارت ارباب هرمز که در پارک پلیس با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد گفت: مرمت و احیای بنای تاریخی ارباب هرمز دو سال به طول انجامید تا تمامی استانداردها در مرمت این بنا رعایت شود.

وی با اشاره به تغییر کاربری عمارت ارباب هرمز به موزه گرافیک ایران، تصریح کرد: امروز شاهد دو اتفاق مهم در خصوص این عمارت تاریخی هستیم که مهمترین آن افتتاح موزه گرافیکی ملی ایران و دیگری باز شدن درهای این عمارت به روی شهروندان است.

*هویت بخشیدن عمارت ارباب هرمز به منطقه 4

احمد مسجد جامعی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور در این مراسم گفت: برگزاری برنامه های تهران گردی برای خبرنگاران توانسته تا اقدامات شهرداری در منظر عمومی قرار گیرد و این کار ارزشمندی است.

وی تاکید کرد: در بسیاری از حوزه‌های شهری نیاز به فضاهایی از این دست وجود دارد تا مناطق مختلف بتوانند هویت و شخصیت خود را نمایان کنند.

مسجد جامعی با اشاره به سابقه عمارت ارباب هرمز، یادآور شد: این عمارت مربوط به زرتشتیان بوده و در گذشته نیز موزه خط و خوشنویسی و سالن تئاتر بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان خرسندی از همکاری میراث فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران برای حفظ آثار هنری تصریح کرد: هماهنگی که بین میراث فرهنگی و شهرداری تهران برای حفظ نمادهای ماندگار این شهر صورت گرفته نشان دهنده نگاه ویژه مسئولان برای نگهداری این آثار است.

مسجد جامعی در پایان خواستار مشارکت هر چه بیشتر سایر ارگان ها در امر حفظ و نگهداری آثار هنری شهر تهران شد و گفت: اگر انجمن های فعال در زمینه آثار هنری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران در راستای حفظ و نگهداری واحیای این آثار همگام شوند می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایان ، عمارت ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار