محمد اسماعیل خان فرمانده سابق مجاهدین افغان و وزیر پیشین انرژی و آب از گزینش کابینه جدید دولت افغانستان انتقاد کرد و گفت: وزارت خانه های امنیتی به به جای اینکه به مجاهدین اختصاص می یافت به چپ ها واگذار شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رسانه های افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند که محمد اسماعیل خان روز گذشته در سخنانی در هرات گفت: دولت وحدت ملی نسبت به مجاهدین افغان بی اعتنایی کرده و وزارت خانه های امنیتی را به چپ ها داده است.

در ظاهر انتقاد محمد اسماعیل خان متوجه نورالحق علومی وزیر پیشنهادی برای وزارت کشور و شیر محمد کریمی نامزد پست وزارت دفاع است که در نظام کمونیستی سابق افغانستان کار کرده اند.

وی چپ های افغانستان را مسوول بحران 30 ساله در این کشور معرفی کرد و گفت: بر اثر کودتای غیر قانونی این گروه در افغانستان 2 میلیون نفر کشته شدند ، 5 میلیون نفر مهاجرت کردند و 40 درصد این کشور ویران شد.

اسماعیل خان و عبدالرسول سیاف از طرفداران عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در انتخابات جنجالی امسال این کشور بودند. وی گفت نبود حضور سیاف در کابینه نشان می دهد که دولت به مجاهدین اهمیتی نداده است.

اسماعیل خان پیشتر از گفت وگوهای پنهانی صلح با طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته بود دولت جدید افغانستان فراگیرنیست. وی از جامعه جهانی خواست از دولت این کشور پشتیبانی کنند تا دولت فراگیر و مورد حمایت مردم باشد.

اسماعیل خان چند روز پیش نیز درباره وقوع جنگ جدید در افغانستان هشدار داده و گفته بود که مجاهدین در پی جنگ نیستند اما ظهور گروه های افراطی در غرب این کشور باعث جنگی خطرناک تر از گذشته خواهد شد.

این در حالی است که گزارش ها از تحت تعقیب بودن محمد یعقوب حیدری وزیر پیشنهادی دولت افغانستان برای وزارت کشاورزی از طرف پلیس 'اینترپل' خبر داده است.

براساس این گزارش ها، حیدری به علت فرار مالیاتی از سوی کشور 'استونی' تحت تعقیب است و دولت افغانستان نیز اعلام کرده است از تحت تعقیب بودن وی آگاهی نداشته و در این باره تحقیق می کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار