سرکنسول افغانستان در زاهدان خواستار تسریع در فعال سازی روابط بین دو کشور در زمینه آموزش های مهارتی و کمک استان سیستان و بلوچستان به راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای زرنج در ایالت نیمروز افغانستان شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، "عبدالرحیم نیک پور" در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان از دولت و ملت ایران در خصوص کمک به آوارگان افغان در زمان جنگهای داخلی تقدیر کرد.

وی گفت: با توجه به علاقه مندی مردم افغانستان به فعالیت های فنی و حرفه ای و اینکه آموزش های مهارتی کوتاه مدت نقش موثری در بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور دارد از مسوولان سیستان و بلوچستان خواستاریم در زمینه فعال سازی مرکز فنی و حرفه ای زرنج ایالت نیمروز همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان برگزاری این دیدار را در راستای فعال سازی دیپلماسی مهارت و برقراری تعامل دو طرفه با کشور دوست و برادر افغانستان عنوان کرد و گفت: آمادگی لازم برای آموزشی مربی با هدف اعزام به مرکز فنی و حرفه ای زرنج ایالت نیمروز وجود دارد اما در مرحله نخست باید از این مرکز بازدید شود.

"محمد جهانتیغی" افزود: مرکز فنی و حرفه ای زرنج ایالت نیمروز افغانستان بر اساس سیاست دیپلماسی مهارت که استان های مرزی را موظف به تبادل مربی و تجربیات در عرصه مهارت آموزشی با استان های مرزی کشورهای همسایه می کند توسط جمهوری اسلامی ایران در سنوات گذشته ساخته شد و در شرایط کنونی اطلاعات کاملی در رابطه فعالیت آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به استقبال سرکنسول این کشور از فعالیت مرکز فنی و حرفه ای زرنج قرار است علاوه بر بازدید از این مرکز، آخرین سوابق همکاری ایران در این پروژه را در اختیار مسوولان افغانستان قرار دهیم.

مرکز فنی و حرفه ای زرنج ایالت نیمروز افغانستان از سال 82 تا 84 توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شد و سال 85 به بهره برداری رسید.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار