فنایی: تیم داوری ژاپن فردا بازی سختی را پیش رو ندارند

کارشناس داوری کشورمان گفت: جام ملت‌های آسیا سکوی پرتاب داوران آسیایی برای قضاوت در آینده و در کل در جام جهانی آینده می‌باشد و باید داوران از این فرصت استفاده کنند.

محمد فنایی، کارشناس داوری کشورمان در خصوص عملکرد داوران در جام ملت‌های آسیا 2015، به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید عنوان کنم که جام ملت‌های آسیا برای داوران آسیایی یک فرصت بسیار استثنایی است و از اهمیت ویژه‌ای برای داوران آسیایی برخوردار است و در واقع می‌توان از این تورنمنت به عنوان سکوی پرتاب داوران نام برد.

وی در ادامه افزود: در همین جام می‌توان بهترین داوران را انتخاب و به بهترین شیوه ارزیابی آنها را مورد سنجش قرار داد.

فنایی ادامه داد: باید در این دوره از مسابقات داوران به لحاظ فنی خودشون را نشان دهند تا در آینده از داوران صاحب نام جهان شوند. زیرا از همین مسابقات و داوری‌ها است که داورها به قضاوت‌های جام جهانی راه می‌یابند.

کارشناس داوری کشورمان بیان کرد: به نظر من داوری در آسیا خصوصا در این جام شادابی لازم را دارد، اشتباهات تاثیر گذار از کم بوده و قضاوتهای بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی درمورد تیمهای حاضر در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم‌ها نیز توجیه شده‌اند، خشونت‌ها کمتر شده برخوردها کاهش یافته و شما می‌بینید دیگر کمتر شاهد کارت قرمز هستیم و این مهم به جذابیت فوتبال و قضاوت‌ها کمک کرده است و شاهد بازی‌های جذاب هستیم که تماشاگران بیشتری خواهد داشت.

فنایی پس با اشاره به داوران شاخص در این تورنمنت افزود: در این دوره از رقابت‌ها از داوران، قضاوت‌های خوبی شده است که می‌توان به روش ایرماتوف فغانی، بنیامین ویلیامز و نواف شکرالله اشاره نمود البته با نبود نیشی مورا فرصت مناسبی به تیم داوری ژاپنی داده شده است البته سایر تیم‌های داوری نیز ضعیف نبوده‌اند.

کارشناس داوری کشورمان در مورد تیم داوری ژاپنی به عنوان داور ایران- امارات تیم خوبی بوده است بطور طبیعی باید بگویم که بازی فردا بازی سختی نبوده و بازی مرگ و زندگی نیست و این کار داورها را ساده‌تر می‌کند ولی با وصف اینکه 2 تیم برای سرگروهی تلاش می‌کنند شاید از این لحاظ سخت باشد.

وی سپس به عملکرد فغانی در جام ملت‌ها پرداخت و اظهار کرد: به نظر من عملکرد فغانی خوب بوده است زیرا شما شاهد بودید تاکنون 3 قضاوت خوب در 3 بازی حساس از وی دیده بودیم و این نشان از رضایت AFC از وی بوده است. ما قضاوت فغانی و عملکرد وی را آنالیز کرده‌ایم وی شاید اشتباهات کوچکی داشته اما چندان تاثیرگذار نبوده است وتوانسته نمره بسیار خوبی را کسب کند و حساس ترین بازی‌ها را سوت بزند.

فنایی تصریح کرد: اگر تیم ملی به مراحل بالاتر صعود کند شانس داوری ما کمتر می‌شود و من امیدوارم این اتفاق رخ دهد ملی در صورت عدم صعود تیم ما فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در دیدار پایانی خواهد بود.

کارشناس داوری کشورمان تاکید کرد: فغانی نماینده جامعه داوری ماست و امیدوارم در مرحله داوری و قضاوت روز به روز پیشرفت کند و اینکه قضاوت یک سری مسابقات را به می می‌دهند نشان از موقعیت وی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که فغانی به عنوان تنها نماینده داوری کشورمان در استرالیا بتواند ضمن موفقیت برای جامعه داوری کشورمان افتخار کسب کند و همراه با تیم ملی فوتبال کشورمان موفق باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار