رئیس مجلس گفت: غرب به این موضوع توجه نمی‌کند که وقتی یک ملتی را تهدید کردید و کشورشان را اشغال کردید عملا راهی غیر از مبارزه باقی نگذاشتید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 28 دی ماه در پنجمین کنفرانس بین‌المللی غزه نماد مقاومت، ضمن تقدیر از نقش خانم زهرا مصطفوی رئیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: نقش ایشان در جمعیت دفاع از ملت فلسطین حق است و ایشان که از ویس شرف و انقلاب هستند موضوع را پیگیری می‌کنند.  
 
وی افزود: موضوع غزه و حوادثی که پیرامون مظلومیت مردم فلسطین جاری بوده از جهاتی بسیار غم انگیز و از جهاتی حماسی و غرورآفرین است، از جهت غم انگیزی اینکه مردم فلسطین در چند دهه با روش‌های مختلف زیر فشار هستند، مخصوصا این روزها در غزه که شرایط بسیار سخت است.
 
رئیس مجلس با اشاره به مشکلات مردم فلسطین تصریح کرد: اکنون شرایط غزه شرایط سختی است، هوا سرد و گذرگاه‌ها بسته‌اند، مشکلات معیشتی مردم سختی‌ را زیاد کرده و شاید کمتر ملتی در دنیا وجود دارند که این مقدار مصائب را در طول دهه‌های مختلف تحمل کرده‌اند.
 
لاریجانی گفت: همچنین از جهت غرور آفرینی و حماسی این ملت نستوه هیچ‌گاه در برابر فشارها تسلیم نشدند و بلکه سرمشق و الگوی جوانان امروز هستند که این طور از آرمان‌های فلسطین دفاع کرده سختی را به جان خریده و شهادت را می‌پذیرند، که این روحیه سرسختی افتخار است.  
 
رئیس قوه مقننه ادامه داد: روحیه سرسختی جوانان فلسطینی حکایت از نوعی روشن بینی دارد، امروز در غزه و کل فلسطین فشارها افزوده‌تر شده و شاید اسرائیل تصور می‌کند از اشفتگی که در سرزمین اسلامی وجود دارد باید بیشترین بهره را ببرند و زمینه‌های تسلط بیشتری را برای خود فراهم کنند.  
 
وی اضافه کرد: از جهات مختلف توهین به مردم فلسطین و مقدسات مسلمانان را روا می‌دارند و تلاش می‌کنند به همین مقدار مختصری که تحت عنوان توافق صلح برای مردم باقی می‌گذارند آنها را از دستشان خارج کنند، مخصوصا در مورد مسجد‌القصی اقدامات بسیار ننگ آوری انجام می‌دهند.  
 
لاریجانی یادآور شد: یک رفتار هماهنگ در غرب برای فشار به روحیه کل مسلمانان می‌بینیم، من جمله اقدام موهن و کار سخیفی که در برخی از کشورهای غربی نسبت به ساحت پیامبر اعظم انجام شد.
 
وی گفت: باید توجه کرد سختی این روزگار در ظاهر است که نشان می‌دهد این‌ها به اقراض مختلف به مسلمانان مخصوصا فلسطینیان انجام دادند، اما از یک نکته غفلت می‌کنند که درپی این فشارها همیشه یک نصرت بزرگ برای مسلمانان وجود دارد، و همانگونه که خداوند می‌فرماید در قبال صبر نصرت با آنهاست.
 
لاریجانی ادامه داد: شاید غربی‌ها به این نکته توجه نمی‌کنند که وقتی یک ملت بزرگی را تحقیر می‌کنند، با احساسات آنها بازی می‌کنند آنها به سمت مقاومت بیشتر سوق داده می‌شوند و من تعجب می‌کنم که آنها در آنالیز شرایط منطقه به این نکته توجه نمی‌کنند، حتی در این اقدامات تروریستی در منطقه برای مسلمانان به این پدیده نیز برمی‌خوریم که از دلایل مهمی که جریان تروریستی در این منطقه افزایش یافته، نوع رفتار غربی‌هاست.  
 
لاریجانی افزود: غرب به این موضوع توجه نمی‌کند که وقتی شما یک ملتی را تهدید کردید و کشورشان را اشغال کردید عملا راهی غیر از مبارزه باقی نگذاشتید.
 
لاریجانی تصریح کرد:  اینکه شرایط را برای یک ملت آنقدر سخت می‌گیرند که آنها دست به صلاح ببرند تا علیه‌تان اقدام کنند به رفتار شما بازمی‌گردد، وقتی به پیامبر و پیشوای یک ملت توهین می‌کنید با سرتاسر عقاید آنها می‌جنگید و آنها را تحقیر می‌کنید و اگر آنها انسان‌های باغیرتی باشند مجبورند در مقابل شما ایستادگی کنند، لذا وقتی شما این اقدامات را بسط و گسترش می‌دهید باید این تصور را داشته باشید که با دست خودتان اقدامات مقابله به مثل را افزایش می‌دهید.
 
رئیس قوه مقننه یادآور شد: از سال 2001 آمریکا به افغانستان حمله کرد و دو عامل را برای حمله خود به این کشور برشمرد که مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بود، تا امروز بیش از یک دهه از این حوادث می‌گذرد، آنجا را اشغال کردند، عراق را اشغال کردند، که لبنان، غزه و بسیاری از کشورهای دیگر حمله شد و در بسیاری از کشورها شرایط نامساعد ایجاد کردند همچون سوریه و در منطقه بحران آفرینی کردند.  
 
لاریجانی ادامه داد: با این سیاست‌ها این سوال مطرح است که آیا روند اقدامات تروریستی در منطقه کاهش پیدا کرد یا افزایش؟ هر گونه که محاسبه کنند، شاهد افزایش این اقدامات هستند.

لاریجانی گفت: شما که 140 هزار نیرو به عراق وارد کردید و در افغانستان نیز هزاران نیرو وارد کردید چرا اقدامات تروریستی کاهش پیدا نکرد و چرا شما موفق نبودید، این باز می‌گردد به روحیه استکباری و اشغالی شما، شما درک نکردید که وقتی کشوری را اشغال می‌کنید همه افراد جامعه را دچار تحقیر می‌کنید و آنها را به مقابله دعوت می‌کنید، وقتی به یک پیشوای امتی توهین می‌کنید همه امت را برای مقابله با خودتان بسیج می‌کنید و به این دلیل است که شما موفق نیستید.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز هرچه فشار را در فلسطین افزایش می‌دهید باید منتظر یک مقاومت سرسخت‌تر باشید، ما این کج اندیشی در غرب را نتیجه عدم اطلاع آنها از شرایط منطقه می‌دانیم، این کج اندیشی که در سایر شئون هم وجود دارد نوع مقابله غرب که از ابتدای پیروزی انقلاب با ایران انجام داده همین نشانگر این رفتارهای نادرست است که نمونه آن را در جاهای دیگر نیز مشاهده کردیم.
 
لاریجانی افزود: ملت ایران یک حکومت دیکتاتوری را سرنگون کرد لذا بجای حمایت از مردم ایران شروع به دسیسه و جنگ افروزی علیه ملت ایران کردند و این باعث شد ملت ایران سرسخت‌تر شود و از آرمان‌هایش دقیق‌تر دفاع کند و در نهایت ماجرای هسته‌ای را بهانه کردند و نوع تحریم و مقابله را به شکل دیگر علیه ایران دنبال کردند، آیا شما نتیجه‌ای گرفتید.  
 
لاریجانی ادامه داد: درست است زحمت برای ملت ایران ایجاد کردید چرا که بنا بود ایران را از فناوری هسته‌ای منصرف کنید که موفق نشدید، این ناکامی‌های پی در پی در زمینه‌های مختلف این سوال را برای غرب مخصوصا آمریکا ایجاد می‌کند که آیا این روش‌هایی که دنبال کردید نتیجه‌اش سودبخش بوده است؟  
 
رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: شاید این مستشارهایی که این‌ها را برای آمریکا هدایت می‌کنند یهودی‌اند و اطلاعات غلطی به آنها می‌دهند که این طور رفتارهایی می‌کنند که به ضرر خواسته‌های خودشان است.  
 
لاریجانی با تأکید بر اینکه مقاومت چند دهه امت‌های اسلامی در درون آنها شکل گرفت گفت: امروز پس از مقاومت‌های چند دهه امت‌های اسلامی نوعی بیداری اسلامی شکل گرفت که این بیداری مرزهای کشورها را در نوردید و آنها را به وظایفشان آشنا کرد.  
 
وی ادامه داد: ما جوانان تحصیلکرده و ارزشمندی داریم که از آرمان‌های اسلامی دفاع می‌کنند این‌ها سرمایه‌های بزرگ برای آینده‌اند و قطعا در آینده نیز ملت فلسطین و سرافرازی آن اثر خواهد گذاشت و انقلاب آنها نیز پیروز خواهد شد چرا که حجم بیداری اسلامی زیاد شده و نباید مواضع برخی از دولت‌ها را ملاک قرار داد.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: این جوانان در کشورهای مختلف قدر و منزلت پایه اسلام و دفاع از فلسطین را درک می‌کنند واین آینده ساز است.  
 
رئیس قوه مقننه در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این‌گونه نشست‌ها بتواند این بیداری را بیشتر کرده و باعث حرکت مستمری در امت اسلامی شود که از آرمان‌های امام راحل دفاع کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مصائب ، تحمل ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار