محمود الزهار، یکی از رهبران جنبش حماس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را عامل اصلی تأخیر در بازسازی نوار غزه و ادامه تعطیلی گذرگاه مرزی رفح دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را عامل اصلی تأخیر در بازسازی نوار غزه و ادامه تعطیلی گذرگاه مرزی رفح دانست.

محمود الزهار هدف محمود عباس را تسلط امنیتی و اقتصادی بر نوار غزه دانست تا همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را در نوار غزه نیز از سربگیرد. 

محمود الزهار یکشنبه گفت محمود عباس عمدا مانع بازسازی نوار غزه و گشوده شدن گذرگاه مرزی رفح است.

وی افزود محمود عباس برخی طرفهای مصری و صهیونیستی را تحت فشار گذاشته است تا گذرگاه رفح گشوده نشود.

الزهار گفت محمود عباس و هم فکران او از تهاجم تابستان گذشته رژیم صهیونیستی به غزه به عنوان توجیهی برای برگزار نکردن انتخابات بهره برداری کردند.

وی  افزود زمانیکه گروههای فلسطینی تشکیل جلسه دهند درباره عملکرد دولت کنونی و موفقیت یا شکست آن قضاوت خواهند کرد. 

الزهار گفت از جنبش حماس که دولت را تحویل داده است نباید انتظار داشت که حقوقها را پرداخت کند و حماس فقط به کارمندان قانونی در نوار غزه که مسئولیت امنیت و حمایت از ملت، ادامه خدمات بهداشتی و آموزشی و خدمات دیگر را به عهده داشتند و در چهار حمله بزرگ اسرائیل به فلسطینیان یعنی سالهای 2006 ، 2008، 2012 و 2014 میلادی حضور داشتند و بخشی از پیروزی بودند ،‌ پول پرداخت کرده است و نمی‌تواند دست از حمایت از این کارمندان بردارد و در چارچوب برنامه حمایت اجتماعی به آنها کمک می‌کند.

الزهار گفت حماس با قضیه برق ارتباطی ندارد و محمود عباس از قدرت مطلقه خود در برق برای فشار به غزه بهره‌برداری می‌کند تا غزه از مقاومت دست بردارد.

وی تصریح کرد محمود  عباس نمی‌خواهد شرایط آشتی را اجرا کند و می‌خواهد بر غزه تسلط امنیتی و اقتصادی پیدا کند تا غزه همکاری امنیتی خود را با اسرائیل در نوار غزه ازسربگیرد همچنانکه در کرانه باختری چنین کاری را می‌کند و می خواهد به طرحش در تسلط بر سرنوشت نوار غزه ادامه دهد همچنانکه بر سرنوشت کرانه باختری تسلط یافته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار