مسئول سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران گفت: چگونه یک نشریه به خود اجازه می‌دهد به مقدس‌ترین فرد عالم اسلام توهین کند، بنابراین انتظار ما از دستگاه وزارت خارجه این است که این مسئله را پیگیری کرده و از مقامات دیپلماتیک فرانسه بخواهند که پاسخگو باشند.

"مجتبی ثابتی" مسئول سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در فرانسه و ایجاد قضیه اسلام هراسی و هتک حرمت به مقدسات مسلمانان، گفت: متأسفانه کشورهای مدعی لیبرال دموکراسی در عمل در تضاد مطلق با این اصل قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: یکی از اصول آزادی، آزادی اندیشه و عقیده است و تمامی کسانی که مدعی دموکراسی هستند باید به مقدسات و پیامبرهای دینی مخالف خود، احترام بگذارند، و این هتک حرمت در فرانسه در صورتی انجام گرفت که این کشور  مدعی این مسئله است.

ثابتی پیرامون هتک حرمت به پیامبر اسلام، اظهار داشت: چگونه یک نشریه به خود اجازه می‌دهد به مقدس‌ترین فرد عالم اسلام توهین کند و این خود یک علامت سوال جدی است و انتظار ما از دستگاه وزارت خارجه این است که این مسئله را پیگیری کرده و از مقامات دیپلماتیک فرانسه بخواهند که پاسخگو باشند که به چه قیمتی هر کس به خودش اجازه می‌دهد به مقدسات میلیاردها انسان توهین کند.  
 
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه تهران تصریح کرد: این تکفیر، ساخته و  پرداخته آمریکا و عوامل سیاسی آن‌ها از جمله کشور فرانسه هست که با سکوت خودشان از این گروه‌ها حمایت کردند و طبیعی است که الان در این منجلاب گیر کنند چرا که نتیجه خشونت خشونت است و آن‌ها بودند که با امکاناتشان خشونت را بارور کردند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: کشورهای غربی و عربی باید بصورت علنی و عینی با تروریسم مبارزه و حاکمیت کشورها را به رسمیت بشناسند و با جریان تکفیری خط و خطوط خود را مشخص کنند تا اسلام هراسی به حداقل خود برسد.  
 
ثابتی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این مرزبندی‌ها و این کارها انجام نگیرد قطعا بحث تروریسم دامنه جغرافیایی ترکیه و سایر کشورها را در بر خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار