کارشناس هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی ديگری كه از جنوب وارد كشور شده سبب بارش باران و برف در برخی نقاط جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس و رگبار و رعدوبرق در جنوب و خليج فارس و بتدريج تنگه هرمز و جنوب شرق كشور خواهد شد و مناطق مركزی نيز تحت تاثير اين سامانه بارش‌های پراكنده خواهند داشت.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "یکشنبه 28 دی ماه 93" سامانه بارشی كه در شمال و شمال شرق كشور فعال است سبب بارش باران و برف در سواحل شمالی و شمال شرق كشور می شود، همچنين امروز دما در شمال شرق بطور محسوسی كاهش می‌يابد.

وی افزود: امروز سامانه بارشی ديگری كه از جنوب وارد كشور شده سبب بارش باران و برف در برخی نقاط جنوب غرب و دامنه های زاگرس و رگبار و رعدوبرق در جنوب و خليج فارس و بتدريج تنگه هرمز و جنوب شرق كشور خواهد شد و مناطق مركزی نيز تحت تاثير اين سامانه بارش های پراكنده را خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: با حركت اين سامانه به سمت شرق در روز دوشنبه مناطق شرق بارش برف و باران در جنوب شرق و دريای عمان نيز بارش باران خواهند داشت، در ضمن بيشترين فعاليت اين سامانه در روز دوشنبه در جنوب شرق كشور است و روزهای يكشنبه تا سه شنبه خليج فارس مواج است.



وی تصریح کرد: امروز  به علت بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود، بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وقوع سیل در مناطق فوق انجام گیرد.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و خراسان جنوبی احتمال لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود، بنابراین برای تردد در جاده های کوهستانی بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می شود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، کمی ابری در ارتفاعات ابری و بارش برف و در سطح شهر بارش پراکنده برف و باران و فردا، کمی ابری تا نیمه ابری و روز سه شنبه، صاف تا کمی ابری پیش بینی می‌شود.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

10

2-

فارس

10

1

آذربایجان غربی

7

6-

قزوین

12

5-

اردبیل

3

5-

قم

11

1

اصفهان

9

2-

کردستان

11

2-

البرز

10

2-

کرمان

14

1

ایلام

8

1-

کرمانشاه

9

4-

بوشهر

19

14

کهکیلویه و بویراحمد

6

1-

تهران

9

1

گلستان

8

3

چهارمحال و بختیاری

8

8-

گیلان

8

4

خراسان جنوبی

15

0

لرستان

12

1-

خراسان رضوی

3

2-

مازندران

10

6

خراسان شمالی

4

3-

مرکزی

14

0

خوزستان

17

10

هرمزگان

22

15

زنجان

5

5-

همدان

8

4-

سمنان

10

2-

یزد

14

0

سیستان و بلوچستان

22

8

 

 

 

           
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار