"نفتالی بنت" رهبر حزب خانه یهودی؛ "نتانیاهو" را به نداشتن عملکرد صحیح در جنگ غزه متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، نفتالی بنت؛ رهبر حزب خانه یهودی، روز یکشنبه و در آستانه انتخابات ماه مارس کنست، اولین انتقاد علنی را از سوء مدیریت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جنگ تابستان امسال در غزه علیه حماس، مطرح کرد. 

او این اظهارات در واکنش به تصاویری که حزب لیکود منتشر کرده است و در آن نتانیاهو در لباس معلم و سیاستمدار دیده می‌شود، مطرح کرد. بنت گفت: ما در هیچ  کاری موفق نمی‌شویم، اگر شما در راس باشید.

 وی در مصاحبه با رادیو ارتش، به انتقاد از عملکرد نتانیاهو در عملیات اسرائیل در غزه موسوم به لبه محافظ پرداخت و از شلیک موشک به مجاورت فرودگاه اسرائیل به عنوان ضعف مدیریت نتانیاهو یاد کرد. این حمله موجب لغو پروازهای بین‌المللی مختلف به اسرائیل شد.

وی در عین حال از تصمیم تخریب شبکه گسترده تونل‌های حماس که از برخی از آنها برای ترتیب دادن حملاتی علیه سربازان اسرائیلی در داخل اسرائیل استفاده می‌شد، حمایت کرد و گفت او حتی پیش شروع این جنگ، خواستار این اقدام بود. با این حال او از تاخیر سه هفته‌ای که نتانیاهو در اجرای این طرح ایجاد کرد انتقاد کرد و گفت: همه می‌دانند که چه کسی پیش‌نویس این طرح را برای تخریب تونل‌ها تهیه کرد و چه کسی سه هفته آن را معوق نگه داشت و نهایتا زمانی آن را اجرا کرد که هزینه‌های سنگینی برای غزه و نیز از نظر بین‌المللی ایجاد شده بود.

صحبت‌های بنت به تلفات اسرائیل در جنگ غزه و نیز انتقاد بین‌المللی از تلفات فلسطینیان در این جنگ اشاره داشت.

او در این مصاحبه درباره اقدام فلسطینیان برای شکایت از اسرائیل به علت ارتکاب جنایات جنگی در دیوان بین‌المللی، هشدار داد اسرائیل نیز «فهرست بلندی» از جنایات جنگی آماده کرده است که فلسطینیان انجام داده‌اند.

بنت گفت: اکنون زمان ضد حمله است. اگر فلسطینیان به لاهه بروند، ما نیز فهرست بلندی از جنایات جنگی آنها داریم.

دادستان‌های لاهه روز جمعه گفتند بررسی‌های اولیه «با استقلال و بی‌طرفی کامل» جنایاتی را دنبال می‌کند که گفته می‌شود از 13 ژوئن سال گذشته -یعنی شروع تنش بین دو طرف که در عملیات لبه محافظ به اوج خود رسید- صورت گرفته و موجب مرگ حدود دو هزار و دویست فلسطینی شده است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار