فردی موفق به تصویر برداشتن از لحظه غرق این دو دختر دانشجو شده اما در آن لحظه دوربین یا گوشی را رها نکرده تا به یاری دو انسان در حال غرق شدن بپردازد و با خونسردی به شکار لحظه‌ها پرداخته!!

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته تلکس خبرگزاری‌ها از خبر دردناک غرق شدن دو دختر دانشجو در آب یخ زده دریاچه شورابیل خبرداد.

 طبق گزارش های شاهدان عینی که موفق به ثبت تصویر از لحظه غرق شدن این دو خانم نیز شده بودند اتفاق در عمق کم و در فاصله 10 متری ساحل دریاچه در حالی رخ می دهد که دانشجویان قصد گرفتن عکس یادگار یبر روی سطح یخ‌زده دریاچه را داشتند اما متاسفانه یخ می شکند و ...

آنچه بیش از هر چیز در این حادثه جلب توجه می کند پس از تلخی مرگ دو خانم جوان در اثر یک ماجراجویی کوچک؛ بررسی تصویر و شرح خبر مندرج در خبرگزاری هاست.

فردی موفق به تصویر برداشتن از لحظه غرق این دو دختر دانشجو شده در حالی که در آن لحظه احیانا فکر انجام دادن هیچ کار مهم‌تری به ذهن وی نرسیده است! او دوربین یا گوشی را رها نکرده تا به یاری دو انسان در حال غرق شدن بپردازد و با خونسردی به شکار لحظه ها پرداخته!!

این موبایل به دستان غیور و دلسوز!

البته در تصویر برداشته شده مشاهده می شود که بیش از شش نفر آقا در جوار این دو خانم در آب یخ دریاچه فرو رفته و نجات یافته اند، با توجه به تاکید همه شاهدان بر عمق کم آب بسیار جالب توجه است که از این آقایان تلاشی برای نجات دو هموطن در حال غرق شدن سر نزده و قربانیان حادثه در فاصله چند متر اینان جان باخته اند.

و شاید از همه تلخ تر تصویر آقایی است که بر روی یخ در نزدیکی افراد به آب افتاده قدم می زند گویا در تلاش است تا به آهستگی از محل حادثه دور شود مبادا یخ زیر پای وی نیز ترک بخورد زیرا تصور این همه خونسردی در هنگام بروز چنین حادثه ای از یک انسان غیرممکن است که به دلیل دیگری در حال قدم زدن باشد!

اما در هر صورت همه وقایع فوق یاداور صحنه های تلخی در سالهای اخیر است که همه منجر به مرگ هموطنانمان شده است و در همه این صحنه ها همچون جنایت میدان کاج و ... علیرغم عدم مداخله عابران و نظاره گران، تصاویر بسیار خوب و با کیفیتی ضبط شده است!

گویی مهمترین وظیفه ایرانیان به هنگام بروز یک حادثه جدی برای هموطنشان گرفتن فیلم و تصویر جهت انتشار پست های اختصاصی بی‌نظیر در شبکه های اجتماعی است. پدیده ای که می توان از آن به بی خیالی یک ملت یا زوال حس همدردی و نوع دوستی و مرگ روحیه غیور ایرانی نام برد. اما این مساله تنها ناظر به کمک نکردن است؛ باید پرسید در این میان اگر یاری نرساندن به فرد در حال مرگ و حادثه دیده را می توان بی غیرتی و بی خیالیِ حاد نام برد؛ تصویر برداری در اوج خونسردی از لحظات جان دادن یک هموطن را باید چه نام گذارد؟

برچسب ها: موبایل ، غرق ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ دی ۱۳۹۳
واقعا متاسفم
آخرین اخبار