راستگو تاکید کرد:

حمایت از فعالیت سمنها برای مشارکت در اداره امور شهر / ضرورت فرهنگ‌سازی برای گسترش فعالیت‌های داوطلبانه

عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش ما در ستاد ساماندهی فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد حمایت از سمن‌های فعال در عرصه شهر تهران برای جلب مشارکت‌های مردم در اداره امور شهر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، الهه راستگو عضو شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی دبیران ستاد سمنها در مناطق 22 گانه و ریاست ستاد ساماندهی فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جهت گسترش فعالیت‌های داوطلبانه و جهادی اظهار کرد: تلاش ما در این ستاد حمایت از سمن‌های فعال در عرصه شهر تهران برای جلب مشارکت‌های مردم در اداره امور شهر است چرا که هرجا مردم حضور داشته‌اند هزینه کمتر و بهره‌وری بالاتر بوده است و اکنون رویکرد مدیریت شهری برای واگذاری امور اداره شهر به مردم است.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به نقش دبیرخانه‌های ستاد در مناطق 22 گانه شهر تهران گفت: معین‌های مناطق در واقع نقش تسهیل‌گری برای ارتباط سمن‌ها با ستاد را بر عهده دارند و نمایندگان ستاد برای هم‌افزایی سازمانهای مردم نهاد در بخش‌های مختلف شهری هستند و انتظار می‌رود که با شناسایی سمن‌های مناطق آنها را نسبت به ارائه طرح‌های مناسب ترغیب کنند تا شاهد حضور موثر سمن‌ها در اداره مطلوب شهر باشیم .

وی نقش مردم در ترسیم شهر ایده‌آل را مهم دانست و گفت‌: چنانچه مردم خود را در کنار مسئولان بدانند می‌توانیم گام‌های مهمی را در عرصه توسعه اجتماعی برداریم.

راستگو از برگزاری دوره‌های آموزشی برای سمن‌های شهر تهران خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء سطح دانش سمن‌ها و آگاهی آنها نسبت به نقش و جایگاهشان در عرصه مدیریت شهری و ملی دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار کرده‌ایم که برنامه‌ریزی‌هایی برای تداوم آنها نیز داریم.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران از آغاز فعالیت کارگروه‌های تخصصی در 15 عنوان ویژه تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی می‌توانند پشتیبان مناطق برای همکاری و جذب سمن‌های فعال باشند که تلاش بر این است تا با حضور افراد متخصص و دارای تجربه این کارگروه‌ها را فعال و تقویت سازیم که این مهم گام موثری در راستای ایجاد انگیزه و مشارکت‌جویی فعالین اجتماعی و سمن‌ها خواهد بود.

در این نشست دبیران مناطق ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از اقدامات و وضعیت مناطق ارائه کردند. بودجه‌بندی مناسب و حمایت از ایده‌های نو و طرح‌های سمن‌ها برای هم‌افزایی آنها جهت مشارکت فعال در عرصه مناطق از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد.

همچنین در راستای ایجاد ساختار مناسب فعالیت در مناطق شهرداری تهران معین گردید تا هر یک از دبیران با همکاری کارگروه‌های تخصصی منطقه نسبت به تشکیل 4 کمیته تخصصی نظارت و ارزیابی، مطالعات و پژوهش، روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی و طرح و برنامه اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان این نشست هر یک از دبیران مناطق ستاد در مناطق 22 گانه شهر تهران احکام خود را دریافت کردند.


انتهای پیام/


برچسب ها: راستگو ، حمایت ، سمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار