برخی براین باورند که با مبتلا شدن به بیماری‌های خاص دیگر نمی‌توانند فعالیت‌های روزمره و ورزش‌هایی که یک فرد عادی انجام می‌دهد را داشته باشند.

دکتر محمدرضا معتمد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:بیماری ام اس یک طیف وسیعی دارد، افرادی هستند که به این این بیماری مبتلا شده‌اند و در کنارش بعنوان همکار دوست و یا فامیل هستند اما به جهت اینکه وضعیت خوبی دارند اصلا نمی‌توان متوجه بیماری آنها شد.

وی افزود: اما هستند افرادی که دچار این بیماری شده و قادر به حرکت نیستند و یا به سختی و با کمک دیگران می‌توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند.

انجام فعالیت‌های ورزشی برای بیماران ام اسی هیچ اشکالی ندارد بلکه یکی از روشهای درمانی موثر به شمار می‌رود اما باید توجه داشت که فرد طبق شرایط و شدت بیماری که دارد باید فعالیت کند.

معتمد ادامه داد:توصیه‌ایی که برای بیماران وجود دارد و بسیار دیده شده اعتماد کردن به تبلیغات غیر متعارف از شبکه‌های ماهواره‌ای است که بسیاری از افراد بوده‌اند که روش‌های درمانی علمی خود را رها کرده و به دنبال درمان از روشهای غیر متعارف بوده‌اند که درنهایت خود افراد متضرر شده‌اند و نکته قابل توجه این است که همه‌ی افرادی که به بیماری‌هایی خاص مبتلا شده‌اند باید برای مصرف هرگونه دارو با پزشک مرتبط خود مشورت کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.