افراد بالای 50 سال به دلیل تنگ شدن اتاق قدامی دچار افزایش فشار چشم می‌شوند.

سید مهدی مدرس‌زاده جراح و متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:برای اینکه چشم به شکل کره بماند نیاز به یک فشار داخلی دارد که جسم مژکی داخل چشم را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد:جسم مژکی آب و املاح را به داخل چشم تراوش می‌کند و از محل دیگر توسط زاویه اتاق قدامی خارج می‌شود.فشار طبیعی داخل چشم حدود 8 الی 22 میلی‌متر جیوه است.

مدرس‌زاده افزود:در سنین 50 به بالا،اتاق قدامی تنگ می‌شود به همین دلیل مایع تراوش شده به خوبی نمی‌تواند خارج شود و باعث افزایش فشار چشم می‌شود.افزایش فشار چشم باعث فشار روی عصب بینایی می‌شود و ممکن است عصب بینایی آسیب ببیند.

وی توصیه کرد:افراد بالای 50 سال به طور سالانه فشار چشمشان را کنترل کنند.با کنترل فشار چشم می‌توان از آسیب‌ به عصب بینایی جلوگیری کرد.

مدرس‌زاده اظهار داشت:بیماری‌هایی نظیر تومور داخل چشم،ضربه‌ های وارد شده به چشم و عمل‌های جراحی می‌توانند به طور ثانویه باعث بالا رفتن فشار چشم شوند.

وی در پایان گفت:درمان اولیه این بیماری استفاده از قطره برای کاهش فشار چشم است،درصورتی که فشار چشم توسط قطره کاهش نیابد لیزر و جراحی استفاده می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.