خبرگزاری رویترز طی گزارشی اختصاصی به معرفی کاپیتان جواد نکونام پرداخته و او را استاد ضربات ایستگاهی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، جولین‌ لیندن گزارش نویس رویترز‌ در آستانه دیدار ایران مقابل امارات در چارچوب  بازی‌های جام ملت‌های آسیا نوشت: کاپیتان جواد نکونام را می‌توان پیرترین بازیکن حال حاضر در جام ملت‌های آسیا دانست اما این هافبک 34 ساله هیچ شباهتی به بازیکنان پا به سن گذاشته ندارد و در چهارمین حضور خود رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همانند بازیکنان جوان روحیه‌ای جنگنده و خستگی ناپذیر دارد.
 
جواد نکونام در شانزدهمین دوره از برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا این فرصت را دارد تا تعداد بازی‌های ملی خود را به عدد 150 برساند رکوردی که علی دایی با 149 بازی ملی را پشت سر می‌گذارد البته علی دایی دارای رکورد استثنایی 109 گل زده برای تیم ملی ایران است و رسیدن به چنین آماری برای هر فوتبالیستی‌ امری دشوار و تقریبا دست نیافتنی‌ است تعداد گل‌های جواد نکونام با پیراهن تیم ملی ایران 37 عدد است و راه درازی تا رسیدن به رکورد گل‌های ملی علی دایی در پیش رو دارد اما هر 2 بازیکن، علی دایی و جواد نکونام و بالغ بر یک دهه در خدمت فوتبال ملی ایران بوده‌اند.

در ادامه گزارش رویترز آمده: هر چند تعداد گلهای کاپیتان نکونام کم بوده اما بدون شک او نقش تأثیر‌گذاری در تمامی موفقیتهای اخیر تیم ملی ایران داشتند.
 
او نه تنها یک کاپیتان موفق است بلکه یک بازی ساز استثنایی و استاد ضربات ایستگاهی هم هست. آخرین گلی که نکونام برای تیم ملی ایران به ثمر رساند مربوط به سال 2013 می شود. او بازیکن با تجربه‌ای است که به هنگام بازی احساسی دیگر بازیکنان می‌تواند خونسردی خود را حفظ کرده و با استفاده از تجربه بالایی که دارد، کنترل بازی را در اختیار گرفته و آن را آرام سازد.
 
جولین لیندن در پایان گزارش نوشت: تجربه نقش بسیار مهمی در موفقیت یک تیم دارد اما همیشه هم اینطور نیست که فقط با تکیه بر تجربه‌ی بالای بازیکنان بتوان پیروز میدان شد.

لازم به ذکر است، صعود تیم فوتبال ایران به مرحله‌ی یک چهارم پایانی جام ملتهای آسیا قطع شده اما در دیدار فردا مقابل امارات برای سر گروهی تلاش خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار