کار‌شناس مسائل سیاسی گفت: کاهش درآمدهای نفتی کشورهایی نظیر ایران، روسیه و ونزوئلا به واسطه اقتصاد نفتی حائز اهمیت است. لذا از این امر به عنوان ترفندی برای تحت فشار قرار دادن این کشورها استفاده می‌شود.

"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره کاهش قیمت نفت، اظهار داشت: آمریکا در صد سال اخیر به استخراج نفت اقدام می‌کند، اما از آنجا که نفت در آمریکا فراوان نیست و برخی از ایالات این کشور نفت خیز و برخی دیگر از این نعمت بی‌بهره‌اند، لذا هیچ‌گاه درصدر کشورهای فروشنده نفت اسم این کشور خودنمایی نکرده است.
 
این کار‌شناس مسائل سیاسی ادامه داد: اتفاقی که اخیرا در صحنه بین الملل رخ داده است، استخراج نفت از شن و ماسه‌ها و تولید سوخت فسیلی به‌ وسیله ایالات متحده  است که سابقه استفاده از این تکنولوژی در سال‌های گذشته توسط هیچ کشور دیگری رخ نداده است.  
 
وی اضافه کرد: اما این نوع استخراج نفت زمانی برای ایالات متحده مقرون به صرفه است که قیمت نفت حداقل ۸۰ دلار باشد، و با قیمت فعلی نفت یعنی بشکه‌ای ۴۰ دلار نیز کشورهای تولیدکننده نفت از جمله آمریکا سود می‌برند اما مشکل اصلی کاهش سود در این زمینه است.  
 
ایزدی با بیان اینکه در مقابل این تکنولوژی جدید سود بیشتری که نصیب ایالات متحده می‌شود زیان کشورهایی نظیر ایران و روسیه است، ادامه داد : کاهش درآمدهای نفتی کشورهایی نظیر ایران، روسیه و ونزوئلا به واسطه اقتصاد نفتی حائز اهمیت است. 
 
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: کشورهایی مانند کشورهای فوق با کاهش قیمت نفت دچار مشکل می‌شوند و از آنجا که این کشور‌ها از لحاظ سیاسی رابطه خوبی با آمریکا ندارند، این اتفاق به نفع ایالات متحده محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، کاهش ، قیمت ، ایزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار