المقداد: نمی‌توان در عراق با تروریسم جنگید و در سوریه آن را حمایت کرد

معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای نوشت رهبران اروپا و آمریکا بدانند که نمی‌توان در عراق با تروریسم جنگید و در سوریه آن را حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ «فیصل المقداد» در مقاله‌ای در روزنامه لبنانی «البناء» تاکید: رهبران اروپا و آمریکا باید بدانند که نمی‌توان در عراق با تروریسم جنگید و در سوریه آن را حمایت کرد؛ این در حالی است که عربستان سعودی میلیاردها دلار از طریق شماره حساب‌هایی که دستگاه‌های امنیتی فرانسه، انگلیس و آمریکا بر آنها نظارت دارد به تروریست‌ها کمک می‌کند؛ سیاست‌های گمراه‌کننده‌ رهبران آمریکا و اروپا و اموال کشورهای حاشیه خلیج فارس برای کشتار ملت سوریه استفاده شده است.

وی افزود: سوریه‌ای که برای تشویش وجهه‌ متمدنش تلاش شده و نهادهایش تخریب و کودکانش کشته شدند و در آن آتش برافروخته شده سربلند از درگیری که در پس آن اسرائیل و حامیانش همچون عربستان سعودی و کشورهای اروپایی قرار گرفتند، خارج شده است.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: جنگ مردم سوریه و فرماندهان و ارتش قهرمان با تروریسم و کشتار و تحقق آشتی‌های محلی در سرتاسر خاک سوریه و پاسخ ملت به طرح استقرار امنیت و ثبات نشان خوبی برای این کشور است و نور امیدی را بشارت می‌دهد که در آن خورشید آزادی قرار گرفته است.

«المقداد» همچنین با اشاره به اینکه سیاست‌های آل سعود و ممالک حاشیه خلیج فارس هیچ‌گونه ارزش انسانی را رعایت کرده و بر اساس حقد و کینه و از بین بردن افراد بی‌گناه است اضافه کرد: ائتلاف «نامقدس» بین فرانسه و ترکیه و آنچه که فرانسه در جنگ با تروریسم مدعی است در تناقض با یکدیگر قرار دارد؛ «فرانسوا اولاند» به سخنگوی عربستان سعودی، ترکیه و تروریست‌هایی که با ملت سوریه جنگیدند مبدل شده است؛ سیاست‌های امثال این کشورها در اروپا به ورود تروریست‌ها به فرانسه و اروپا منتهی شد.

وی در پایان نوشت: آنچه که در پاریس، پایتخت‌ها و شهرهای اروپا و در سوریه، عراق، لیبی و بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی رخ داده، نتیجه سیاست‌های کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار