اولین جشنواره ورزش همگانی کبدی در شمال کشور به میزبانی گنبد کاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اولین جشنواره همگانی کبدی با همکاری وزارت وزرش اداره کل و جوانان استان گلستان هیئت کبدی استان گلستان با هدف توسعه ورزش همگانی برگزار شد.

با توجه به اینکه تمامی فدراسیون قرار است این جشنواره را برگزار کنند فدراسیون اولین فدراسیونی بود که بحث همگانی را مطرح کرد.

این همایش با حضور رییس فدراسیون کبدی، کریم سودی نماینده وزارت ورزش، رییس کل ورزش و جوانان شهر گنبد مدیر کل میراث فرهنگی و اعظم مقصودلو نایب رئیس هیئت کبدی و مربی تیم ملی کبدی برگزار شد.

در این جشنواره افراد زیر 18 سال دعوت شدند تا با رشته کبدی آشنایی پیدا کنند و برای انگیزه بیشتر جوانان بازیکنان تیم‌های ملی آقایان و بانوان نیز در این همایش حضور پیدا کردند.

جشنواره همگانی با استقبال بی‌نظیری رو به رو شد و نماینده وزارت ورزش نیز استقبال احساس خرسندی کرد و آینده روشنی را برای کبدی پیش‌بینی کرد.

در این همایش پس از برگزاری آیین‌های بومی و محلی استان گلستان جمعی از مسئولان وزارت ورزش و خبرگان رشته کبدی سخنرانی کردند.

کریم سودی نماینده وزارت ورزش گفت: یکی از اهداف وزارتخانه همگانی کردن ورزش در رشته‌های مختلف است.

وی افزود: در بحث توسعه ورزش این رویداد در شهر گنبدکاووس اتفاق افتاد و هدف ما این است که تمام هموطنان سراسر کشور به سمت ورزش همگانی روند.

سودی ابراز امیدواری کرد پنج فدراسیون ورزش همگانی از جمله کبدی را توسعه خواهد داد.

محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی ایران نیز گفت: اولین جشنواره ورزش همگانی با هدف اجرای ترویج ورزش همگانی در بین مردم برگزار می‌شود و به منظور توسعه این ورزش و استعدادهای خوب آن را در این منطقه یک تخته تاتومی کبدی به این سالن اهدا خواهد شد تا از ورزشکاران این شهر در بازی‌های آسیایی جاکارتا نماینده واقعی داشته باشیم.

در ادامه ابراهیم غفاری رییس اداره ورزش و جوانان گنبد کاووس نیز اظهار داشت: اصالت ورزش کبدی در سیستان و بلوچستان است به همین دلیل تصمیم گرفتیم این ورزش را در اینجا احیا نماییم.

غفاری بیان کرد: امیدواریم رئیس فدراسیون کبدی 2 تخته تشک تاتومی به این سالن اهدا کند تا در آینده این سالن پایگاه استعدادیابی و قهرمان پروری باشد.

اعظم مقصودلو نایب هیئت کبدی استان گلستان و مربی تیم ملی نیز در سخنرانی خود بیان کرد: هیئت‌هایی از استان گلستان، مازندران،‌خراسان شمالی و سمنان بالغ بر 300 ورزشکار در رده‌ سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان شرکت کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که گلستان مهد کبدی کشور است این جشنواره در گنبد کاووس برگزار شده است.

مقصودلو بیان کرد: 20 نفر از بازیکنان استان اعم از آقایان و بانوان در بازی‌های آسیایی و 20 نفر از جوانان و بزرگسالان در بازیهای کشوری و 10 نفر نیز آقا و خانم عضو تیم ملی هستند.

مریم سعیدی مسئول ورزش بانوان شهرستان مینو دشت از برگزاری اردوی یک روزه تیم ملی در این شهر خبر داد.

گفتنی است این جشنواره با هدف توسعه و شناخت رشته ورزشی کبدی برگزار شد و امید است که گام مهمی در این راستا باشد تا ورزش پر مدال رشد و پیشرفت زیادی پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار