رییس منطقه عملیاتی سیری گفت: برای نخستین بار از زمان راه‌اندازی پالايشگاه NGL سيري، توليد محصول پنتان با خلوص بالا در این پالایشگاه محقق شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومي شرکت نفت فلات قاره ایران، محمودرضا حقيقي افزود: این موفقیت با انجام اصلاحات و تغييرات در پارامترهاي فرآيندي این پالایشگاه توسط متخصصان داخلی، حاصل شد.

وی افزود: با بهره‌برداري رسمي از پالايشگاه NGL سيري در بهمن‌ماه سال 91، توليد ميعانات گازي پروپان، بوتان و كاندنسيت به وقوع پيوست، ولي علي‌رغم تلاش كارشناسان شركت راه‌انداز و راهبر، در زمينه توليد پنتان با مشخصات قابل ذخيره‌سازي، موفقيت چنداني حاصل نشد.

حقیقی افزود: با توجه به تغيير راهبري تاسيسات در ارديبهشت 93 از شركت OICO به پرسنل رسمي اين تاسيسات، با همكاري کارکنان شركت فاتح صنعت، توليد محصولات ادامه پيدا کرد و به موازات آن مطالعات فني جهت دستيابي به محصول پنتان توسط كارشناسان مربوطه اين واحد انجام شد.

وی افزود: پس از شبيه‌سازي خوراك ورودي در نرم‌افزارهاي مهندسي، مشكل كار در عدم طراحي صحيح در سيني‌هاي برج‌هاي دي‌بوتانايزر و دي‌پنتانايزر تشخيص داده و در فرصت مناسب با اخذ مجوزهاي لازم جهت تعميرات اساسي برج‌هاي یاد شده و ري‌بويلرهاي مربوطه اقدام شد.

وی با بیان اینکه با بازنمودن دو برج فرآيندي و ري‌بويلرهاي مربوطه اقدامات اصلاحي انجام شد، گفت: خوشبختانه اين اصلاحات و تغييرات در پارامترهاي فرآيندي به توليد محصول پنتان با درجه خلوص بالا (براي نخستين بار در اين پالايشگاه) و افزايش توليد بوتان و بهبود تركيبات محصول ميعانات منجر شد.

حقيقي در پایان گفت: مطمئناً اين موفقيت حاصل تعامل و همكاري پرسنل واحدهاي تعميرات، بهره‌برداري، ايمني و پرسنل زحمتكش شركت فاتح صنعت است و جا دارد از زحمات فردفرد آنان بويژه آقايان سخنور و صفري‌راد ریيس و معاون NGL قدرداني و تشكر ويژه نمايم. 

گفتنی است، كاربرد محصول پنتان به عنوان يكي از فرارترين هيدروكربن‌ها که در دماي معمولي مايع است، بعنوان حلال در آزمايشگاه‌ها و همچنين جهت خوراك واحد‌هاي پايين‌دستي اولفين براي توليد پلي‌اتيلن است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار