دبیر اجلاس "غزه، نماد مقاومت" گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای برگزاری همایش محور وحدت در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، شش سال از شکست رژیم ظالم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه در جنگ 22 روزه می‌گذرد پیروزی مقاومت مردم فلسطین در غزه نقطه عطفی در تاریخ مقاومت فلسطین در برابر تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر به شمار می‌رود و ملت قهرمان فلسطین نشان داد برای تغییر معادله رویارویی با رژیم صهیونیستی از ظرفیت بالایی برخوردار است پس از این شاهد تسریع در روند اضمحلال و انزوای روز افزون و هم چنین تضعیف پایه‌های رژیم صهیونیستی در جهان هستیم و چنانچه در جنگ 51 روزه این رژیم در جنگ غزه نیزدیدیم رژیم صهیونیستی محتمل از شکست بزرگتری از گروه‌های مقاومت و ملت قهرمان فلسطین شد.
 
"حسین رویوران" در نشست خبری همایش علمی با عنوان "غزه نماد مقاومت" اظهار داشت: اجلاس "غزه، نماد مقاومت" مصوب مجلس شورای اسلامی است و در سال‌های گذشته از طریق جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار می‌شد.
 
وی ادامه داد: ملت مظلوم فلسطین در غزه طی شش سال گذشته سه جنگ شرکت داشته‌اند در سال‌های 2008، 2012 و 2014 این جنگ‌ها اتفاق افتاده است.
 
دبیر اجلاس "غزه، نماد مقاومت" گفت: ژریم صهیونیستی در اشغال مجدد مناطق فلسطینی با شکست مواجه شده و غزه نمادی است که می‌تواند برای کل فلسطین به کار گرفته شود.
 
رویوران تاکید کرد: تعمیم از غزه تا کرانه باختری در خواست و پیام مقام معظم رهبری است که می‌تواند تغییری در معادله رژیم صهیونیستی ایجاد کند.  
 
دبیر اجلاس "غزه، نماد مقاومت" یکی از دلایل گرامی‌داشت غزه را پیام مقام معظم رهبری دانست و گفت: این اجلاس فردا یکشنبه 28 دی ماه از ساعت 14 الی 17 در ایوان شمس برگزار می‌شود.  
 
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجلاس سبقه علمی آن است که بیش از گذشته است و از سال گذشته فراخوان مقالات در پنج محور به دانشگاه‌ها ارجاع شده و 100 مقاله برای ما ارسال شده که 71 مقاله از مجموع این مقالات عنوانش مرتبط با همایش بوده است البته به 5 نفر از ارائه کنندگان مقالات برتر هدیه‌ای داده می‌شود و این افراد می‌توانند در مدت زمان کوتاهی مقاله‌شان را ارائه دهند.   
 
دبیر اجلاس "غزه، نماد مقاومت" در رابطه با محورهای اصلی برگزاری این اجلاس گفت: اولین محور اجلاس مقاومت، فرصت و چالش‌هاست و دومین محور چشم اندازهای محور سازش و سومین محور ارزیابی معادله رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی در سطح منطقه است و چهارمین محور معادله و مقاومت و سازش و هم‌پیمانی‌های بین‌المللی است و در نهایت پنجمین محور، محور وحدت در جهان اسلام است.

رویوران در رابطه با مقالات ارائه شده به این همایش اظهار داشت: مقالات داخلی و عمدتا از طرف اساتید دانشگاه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هستند البته مهمانان اجلاس داخلی و خارجی هستند اما آمار دقیقی در حال حاضر ندارم.
 
دبیر این اجلاس افزود: مهمانان داخلی شامل علی لاریجانی، زهرا مصطفوی، ابوشریف نماینده جهاد اسلامی و افراد برگزیده در این همایش صحبت می‌کنند البته دو مهمان خارجی از عراق و کانادا و از سفرای خارجی کشورهای اسلامی در این مراسم شرکت خواهند کرد.
 
وی تاکید کرد: در فلسطین دو رویکرد سازش و مقاومت وجود دارد که رویکرد سازش در سال 1993 با قرارداد اسلو دستاوردی را به وجود نیاورد؛ با ارائه سیاست شهرک‌سازی عملا امکان برپایی دو دولت را از بین برده لذا ایجاد دو دولت را از طرف فلسطینی‌ها با مشکل مواجه کرده بود لذا رژیم صهیونیستی حتی با مقوله حداقل دولت فلسطینی موافق نیست.
 
دبیر اجلاس "غزه، نماد مقاومت" در رابطه با رویکرد مقاومت در فلسطین بیان کرد: جریان مقاومت دستاوردهایی را داشته که در سال 2000 موفق به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان شد و هم چنین موفق به عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از غزه و در چهار جنگ لبنان در 2006 و سه جنگ در سال‌های 2010 و 2014 موجب شکست رژیم اشغالگر قدس شد.
 
رویوران با اشاره به این که ظرفیت مسلح کردن کرانه باختری (انتفاضه دوم مسجد الاقصی) در سال 2000 آغاز شد گفت: شارون با دو هزار نفر وارد مسجد الاقصی شد و با واکنش گسترده‌ای که پنج سال به درازا کشید روبه رو شد این قیام کاملا مسلحانه بود و علی رغم این که کرانه باختری شرایط خاصی دارد اما زمانی که اراده سیاسی وجود داشته باشد سلاح هم به دست می‌آید و حتی می‌توانند از خود دشمن سلاح بگیرند.  
 
دبیر این اجلاس افزود: ملت فلسطین از ابزارهای مختلف مانند ماشین و سلاح سرد برای از بین بردن دشمنان استفاده می‌کند و این نشان دهنده این است که اراده برای از بین بردن دشمنان اصل است و سلاح در اولویت‌های بعدی قرار دارد.  
 
وی تصریح کرد: در قدس اراده وجود دارد و افراد با امکانات دم دستی به دشمن یورش می‌برند و این رویکرد قابلیت تعمیم به کل فلسطین را دارد.  
 
رویوران تاکید کرد: دشمن با مشکلات جدی مواجه شده و در بیست سال گذشته هیچ پارلمانی که چهار سال قانونی خود را به اتمام برساند و از آغاز دهه 90 تمام دولت‌ها با میانگین دو سال و یک ماه از چهار سال قانونی را سپری کرده‌اند.  
 
وی با اشاره به این که انتخابات زودرسی در 26 اسفند در اسرائیل برگزار می‌شود گفت: ناپایداری سیاسی در اسرائیل به شدت بالاست هم چنین در ائتلاف‌سازی ناپایداری وجود دارد و بعضی از احزاب به گونه‌ای شکل گرفتند که درصد قانونی را به دست نیاورده و این جابه‌جایی به از بین رفتن احزاب در اسرائیل منجر می‌شود. 

انتهای پیام/


برچسب ها: قدس ، محور ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار