رئیس محیط زیست منطقه 5 گفت: شهرداری به مناسبت فرا رسیدن 29 دی با عنوان هوای پاک برنامه های متعددی را به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در دستور کار قرار داده است.

یعقوب آجورلو رئیس محیط زیست منطقه 5 در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن هفته هوای پاک و برنامه های این منطقه اظهار کرد: با استفاده به منشور  محیط زیست، هر انسانی حق دارد در محیط زیست مناسب و سالم زندگی کند و حفاظت اصلاح محیط زیست وظیفه تمام انسان است.
 
وی در ادامه افزود: تنفس سالم اولین کاری است که در 20 ثانیه اولیه زندگی پس از تولد انجام می دهیم و در  هر جامعه ای هر چند کوچک وجه مشترک تمام انسان‌ها فقط یک هوا است که متاسفانه تغییرات به وجود آمده در هوای زمین و صنعتی شدن بسیاری از کشورها منجر به آلودگی هوا شده است.
 
رئیس محیط زیست منطقه 5 با اشاره به شعار هفته پاک با عنوان درمان هوای بیماری که نیازمند یاری همگانی است تصریح کرد:کاهش آلودگی هوا نیاز به تلاش همگانی و افزایش اطلاعات صحیح در عموم و ایجاد انگیزه در مردم دارد تا با تلاش و همفکری نقش بسزایی در این مهم داشته باشیم.
 
وی با اشاره به فرا رسیدن 29 دی که نام روز ملی هوای پاک را به خود اختصاص داده است، گفت: شهرداری منطقه 5 با برگزاری کمپین آسمان آبی و زمین پاک در هفته هوای پاک که از 29 دی تا 5 بهمن شروع می شود که مانند سالهای گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را با عنوان در بهترین شرایط با آسمان آبی حق من است در منطقه 5 برگزار می کند.
 
آجورلو تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی مرتبط با هوای پاک، مسابقات نقاشی، جشنواره، راه اندازی کارنوال محیطی زیستی در سطح مدارس منطقه 5 و پیاده روی، دوچرخه سواری، تشویق عموم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با برپایی ایستگاههای شهروندی، اهدای گل، توزیع بروشور، آموزش به صنایع آلاینده از جمله برنامه‌هایی است در سطح منطقه برگزار می شود.
 
وی در پایان گفت:نظارت بر معاینه فنی خودروهای مورد استفاده از شهروندان منطقه 5 از جمله برنامه‌هایی است که اداره محیط زیست منطقه با تدارک این برنامه به استقبال هفته هوای پاک می رود.
 
انتهای پیام/  
برچسب ها: هوا ، غرب ، متعدد ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار