میرمرادزهی گفت: به صنعت کشت گلخانه‌ای باید بها داده شود و برای بهبود وضعیت آن برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت بگیرد.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص کشتهای گلخانه‌ای گفت: فعالیت گلخانه‌ها از ابتدای زمستان آغاز می‌شود و هر 50 روز یک بار عملیات برداشت محصول انجام گیرد. 

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها این است که بخش اعظم محصولات کشاورزی به صورت کشت‌های گلخانه‌ای انجام گیرد ،در کشور محصولاتی اعم از فلفل، گوجه، خیار، و حتی برخی میوه‌ها مانند طالبی در وضعیت مناسبی هستند. 

میرمرادزهی با اشاره به مزایای کشت گلخانه‌ای از نظر فضای مناسب کنترل مطلوب آفات و صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: این فعالیت مستلزم زیر بنای مناسب است و باید مورد حمایت دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت قرار بگیرد، با توجه به اینکه مراکز گلخانه‌ای ایران هنوز از لحاظ تکنولوژی تامین نیستند لازم است برنامه‌ریزی و کنترل دقیق انجام گیرد. 

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی ادامه داد: فعالیت گلخانه‌ای از نظر تامین سیستم‌های دما، کنترل عوامل، ساخت و ... بسیار هزینه‌بر است پس تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات هستند اما متاسفانه تسهیلات با کارمزد بالا در اختیارشان قرار بگیرد که توان اجرای فعالیت گلخانه‌ای را کم می‌کند. 

میر مرادزهی با تاکید بر اینکه بخش تولید کمبودهای کشور را جبران می‌کند گفت: کشور بعد از تولیدات نفتی به تولیدات کشاورزی متکی است و هر چه در این بخش هزینه صورت بگیرد،
میزان درآمدزایی نیز افزایش می‌یابد و نیازهای کشور را برطرف می‌گردد. 

وی تاکید کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای نیازمند برنامه‌ریزیهای مناسب وزارتخانه‌های مربوط است. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار