عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط فعلی باید یک عامل برای واکسینه کردن بازار در برابر اتفاقات ایجاد شود که صندوق ثبیت بازار سرمایه می‌تواند این وظیفه را به خوبی بر عهده بگیرد و نوسانات موجود را کنترل نماید.

صندوق تثبیت بازار سرمایه، بازار را واکسینه می‌کندابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند بازار سرمایه بیان کرد: انضباط مالی مهمترین شرط پیشرفت در بازار سرمایه است که متاسفانه در بازار ما کمتر به چشم می‌خورد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره ادامه داد: اگر انضباط مالی در بازار سرمایه وجود داشته باشد و همگی از آن تبعیت کنند هیچگاه شاهد افت شدید بازار سرمایه نخواهیم بود. 

نکو در توضیح بحران‌های موجود در بازار سرمایه تصریح کرد: بازارهایی که با بحران‌های کوچک فرو می‌ریزد همگی نشان دهنده نبود قوانین و مقررات کارآمد در سیستم مدیریتی آن است که برای بهبود شرایط باید برنامه‌ریزی لازم در جهت بازگشت رونق به بازار سرمایه صورت گیرد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت ایجاد صندوق ثبیت بازار سرمایه افزود: در شرایط فعلی باید یک عامل برای واکسینه کردن بازار در برابر اتفاقات ایجاد شود که صندوق ثبیت بازار سرمایه می‌تواند وظیفه واکسینه کردن بازار سرمایه برعهده بگیرد. 

وی در این باره ادامه داد: مجلس با تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه برنامه‌ای برای کنترل ریسک و اتفاقات فراهم آورده تا بتواند در شرایط خاص به کمک بازار سرمایه بشتابد. 

نکو با بیان اینکه بازار سرمایه باید دارای ثبات باشد، گفت: در بازار سرمایه باید شاهد ثبات بیشتری باشیم زیرا در کشور آرامی چون ایران که ثبات اقتصادی به چشم می‌خورد، این ناآرامی‌ها قابل قبول نیست به همین خاطر صندوق تثبیت بازار سرمایه تعریف شد تا بتواند در مواقع ضروری بازار سرمایه را در برابر اتفاقات بیمه کند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: این صندوق در جهت کم کردن نگرانی سهامداران در برابر بحران و تشویش‌های موجود در بازار سرمایه فراهم شده است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار