امروز برای نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود که در جنوب و جنوب غرب رعد و برق دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "جمعه 26 دی ماه 93" برای نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود که در جنوب و جنوب غرب رعد و برق دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، فردا بارش ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال غرب، سواحل دریای خزر و مرکز کشور ادامه داشته و در این روز شدت بارش ها بر روی استان های گیلان، مازندران و آذربایجان غربی پیش بینی می شود و علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال شرق کشور نیز بارش ها بصورت پراکنده پیش بینی میشود همچنین از فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی دمای هوا در سواحل کشور حدود 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.



شایان ذکر است ، امروز  بارش متناوب باران و برف در استان های لرستان، ایلام،  شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهیگلویه وبویراحمد و گاهی همراه با رعد و برق در خوزستان و ایلام و بارش پراکنده درآذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، شمال بوشهر، شمال فارس و غرب اصفهان پیش بینی می شود، بارش برف میتواند سبب لغزندگی جاده های کوهستانی زاگرس در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال خوزستان و لرستان گردد بنابراین توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد درجاده ها در مناطق فوق به کار گرفته شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون کرمان با کمینه دمایی 9- درجه و تبریز، بیرجند و زاهدان با کمینه دمایی 5- درجه و ارومیه، شهرکرد و همدان با کمینه دمای 4- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 25 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، قسمتی ابری در ارتفاعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و فردا، قسمتی ابری در ارتفاعات افزایش ابر گاهی وزش بادو روز یکشنبه، قسمتی ابری در ارتفاعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و شهر تهران امروز، نیمه ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 12 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 4 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 9 درجه بالای صفر است .

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

10

5-

فارس

17

0

آذربایجان غربی

7

4-

قزوین

10

0

اردبیل

9

2-

قم

15

1-

اصفهان

13

3-

کردستان

10

2-

البرز

10

2

کرمان

24

9-

ایلام

12

1

کرمانشاه

13

2-

بوشهر

20

11

کهکیلویه و بویراحمد

12

1-

تهران

12

4

گلستان

14

0

چهارمحال و بختیاری

10

4-

گیلان

13

6

خراسان جنوبی

18

5-

لرستان

13

1-

خراسان رضوی

13

0

مازندران

15

3

خراسان شمالی

10

2-

مرکزی

8

3-

خوزستان

21

5

هرمزگان

25

8

زنجان

9

0

همدان

4

4-

سمنان

14

5

یزد

17

1

سیستان و بلوچستان

20

5-

 

 

 


          
انتهای پیام/
برچسب ها: وزش باد ، تهران ، رگبار ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار