نمایشگاه گروهی تذهیب و نگارگری ایرانی با عنوان «صلح و دوستی» با حضور حمید شاه آبادی، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار آبی کاخ نیاوران افتتاح شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران آیین افتتاح نمایشگاه صلح دوستی با حضور حمید شاه آبادی، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زهرا سادات احمدی زاده، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده، آفرین امامی، مدیر این مجموعه و جمع دیگری از مدیران، اساتید نگارگری و علاقه مندان در کاخ اختصاصی نیاوران برگزار شد.

در این نشست دکتر شاه آبادی با تقدیر از اقدامات ارزشمندی که توسط خانواده آقامیری در عرصه نگارگری ایرانی صورت گرفته گفت: تاثیری که هنر امروزه بر سطح زندگی مردم کشورمان دارد بر کسی پوشیده نیست و برگزاری نمایشگاه هایی از این دست فضای بهتری جهت معرفی این هنر و جذب علاقه مندان ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: برای تبیین هنر بر سبک زندگی همین بس که هنر تجلی نور است و زمانی که در جامعه ای ترویج شود فضای فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از داشته های گذشتگان را برای نسل امروز متجلی می سازد.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لحظه خلق هنر توسط هنرمند آیینه تمام نمایی از اراده الهی است و هنر همچون رودخانه ای تمام مرزها را درنوردیده و قلب ها را به هم نزدیک می کند و اینجاست که ارزش کسانی که در کار هنر فعالیت می کنند مشخص می شود.

وی با بیان اینکه با هنر می توان بسیاری از دغدغه های های اندیشمندان حوزه های مختلف جهت تبیین کسرات عالم را پاسخ داد و نگارگری اوج تجلی خدا و تبیین کسرات عالم است تصریح کرد: بنابراین در فضای هنری کشور این هنر جای کار بیشتری دارد و باید جهت اعتلا و نشان دادن آن به تمام دنیا اهتمام ویژه ای ورزید و وظیفه تمامی دستگاه های دولتی و وزارت ارشاد حمایت از هنرمندان و این آثار است.

گفتنی است نمایشگاه گروهی «صلح و دوستی» از تاریخ 25 دی به مدت یک ماه 120 اثر ارزشمند تذهیب و نگار گری ایرانی از 2 استاد نام آشنای کشور مصطفی آقامیری و علیرضا آقامیری به همراه 55 نفر از شاگردان این اساتید را در معرض نمایش عموم قرار می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.