ابراهیم حقیقی گفت: ناصری پور هیچ یک از آسمانهای آثارش آبی نیست و مایه های خاکی رنگ دارد و نمونه های نوآورانه او از نقطه نشات گرفته است.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر؛ مراسم رونمایی از کتاب محمدناصری پور از هنرمند نگارگر ونمایش 22اثر از آثار این هنرمند همراه با سخنرانی مجید ملا نوروزی رییس موزه هنرهای معاصر تهران، محمد بهشتی ، ابراهیم حقیقی از هنرمندان گرافیست وداودی مدیر انتشارات یاس نگاروبا حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری، در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
 
در آغاز این مراسم هوشنگ اردلان با عنوان کردن 49 سال دوستی وهم صحبتی با این هنرمند گفت: ناصری پور در تمام این مدت در هرجا بوده، ساخته، فراگرفته وپیش رفته ودر کمال استادی وفروتنی کارکرده آثار او از گل ومرغ، تشعیر، تذهیب تا خطوط معمارانه می رسد.
 
در ادامه این مراسم مجید ملا نوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ورییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: من شیفته فرهنگ مداری واندیشه مواج فرهنگ واندیشه ایشان شدم ودر دنیایی که همه چیزها به طرف حرفه ای شدن پیش می رود ،او هم به موضوعات کل فرهنگی شرقی وهنر غربی ومعماری ومرمت نقاشی می پردازد
 
ملا نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: او با بهره گیری از نگارگری ایرانی توانسته در طول زمان صورت ومعنا را با هم بیامیزد وفضایی را ایجاد کند که امروزه توانسته با بهره مندی از شیوه های نگارگری ایرانی،آثاری را خلق کند.وی در آثارش در حالیکه ازفضاهای معماری استفاده کرد همچنین رنگ وقلم گیری نیز بهره برده  است.
 
ابراهیم حقیقی نیز در ارتباط با مراسم رو نمایی ونمایش آثار ناصری پورگفت: من جذب تذهیب های محمد ناصری پور شدم کارهای ایشان اگر مختصر هستند نشان از گذر عمر دارند واین آثارثمر زحمات فراوان ومراقبه ایشان در خلوت است .کار دیگر او نوآوری در آثاری است که ابتدا تصور می شود مثل گذشتگان است اما در آثارش  نو آوری کرده است.
 
حقیقی در ادامه گفت: ناصری پور هیچ یک از آسمانهای آثارش آبی نیست و مایه های خاکی رنگ دارد و نمونه های نوآورانه  او از نقطه نشات گرفته است. چون او معمار ونقاش است، عقل وعشق، هندسه و هنر را با هم جلو می برد.ناصری پور فقط معمار نبوده هنرمند بوده.
 
در ادامه مراسم محمد بهشتی درباره آثار ناصری پور و کتاب وی گفت: آثار او شبیه به آثار معماری طبیعت بیجان ونقش گل ومرغ است. که مفهوم جوهری و ریشهای آن در همین جاست همانطور که می بینیم در هنرهای ما، هنرمند این توفیق را پیدا کرده که به محضر حقیقی مشرف شود و با اثر هنری اش آن را جلوه دهد، که آن در آثار ناصری پور دیده می شود.
 
گفتنی است در این مراسم خسرو سینایی، محمدرضا کارگر، محمدحسین حلیمی، فرهاد فخرالدینی،فخرالدین فخرالدینی، اسدالله کیانی، حسین محجوبی، سیمون آیوازیان، عطااله امیدوار، داود صادق سا، امیرهوشنگ اردلان،


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار