در نشست خبری مشترک با ایاد امین مدنی؛

الجعفری: داعش جدی‌ترین تهدید تروریستی است که عراق و جهان با آن روبروست

ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد؛ داعش جدی‌ترین تهدید تروریستی است که عراق و جهان با آن روبروست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بغداد ابزار امیدواری کرد جهان اسلام از توانمندی، امکانات و ظرفیت‌های خود برای به دست آوردن جایگاه واقعی اش در جهان استفاده کند. 

وی افزود: داعش جدی‌ترین تهدید تروریستی است که عراق و جهان با آن روبروست. 

الجعفری گفت: ما با خطر بزرگی روبرو هستیم که هیچ خط قرمزی ندارد و جنگجویان را از همه کشورها جذب می‌کند. عراق به نمایندگی از جهان با گروه‌های مسلح می‌جنگد. ما امیدواریم سازمان همکاری اسلامی در شرایط حساس کنونی به عراق کمک کند. جهان اسلام از توانمندی، امکانات و ظرفیت های خود برای به دست آوردن جایگاه واقعی اش در جهان استفاده کند. 

وی خاطر نشان کرد: مبارزه با تروریسم به تلاش همه طرف ها از جمله سازمان همکاری اسلامی نیاز دارد و جهان اسلام با توجه به امکانات گسترده باید جایگاه طبیعی خود را در جهان به دست آورد.  

مدنی هم گفت: سازمان کنفرانس اسلامی به همکاری با همه کشورهای عضو ادامه خواهد داد. کشورهای عربی تاکید دارند تروریسم خطری برای همه است. ما باید با هر اندیشه افراطی که تلاش می کند به نام اسلام سخن بگوید مقابله کنیم. ما تصمیم گرفتیم مرکزی را برای گفتگو بین مذاهب اسلامی ایجاد کنیم. ما باید بر مسایل مشترک بین مذاهب اسلامی تاکید کنیم.

 سازمان همکاری اسلامی تلاش می‌کند نشستی را از علمای عراقی با هدف تقریب اندیشه‌ها و حل اختلافات برگزار کند. ما برای تقریب مذاهب بین امت اسلامی تلاش می کنیم تا اختلافات امت اسلامی را تهدید نکند. این سازمان از هر دعوتی برای نزدیک کردن مسلمانان و متحد کردن آنها حمایت می کند. ما شاهد شکل گیری اراده سیاسی برای مقابله با افراط گرایی هستیم و همه در این باره مسئول هستند. افکار عمومی اسلامی باور دارد که باید از بحران اختلاف بین مذاهب عبور کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: سفر من به بغداد فرصتی است تا از نزدیک از اوضاع عراق اطلاع پیدا کنم. نقش این سازمان باید مبتنی بر دیدگاه واقعی از مشکلات کشورهای عضو باشد. عراق با وجود همه چالش ها خوشبین است و به سوی جلو حرکت می کند و بر متحد باقی ماندن اصرار دارد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار