عضو ارشد نمایندگان چینی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد: امکان دستیابی به توافق جامع میان ایران و 5+1 وجود دارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین و مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات این وزارتخانه که ریاست هیات مذاکره کننده چینی در دور تازه گفتگوهای ژنو در تاریخ 18 ژانویه رابرعهده دارد در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: در مذاکرات پیش رو در ژنو شرایط برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای میان ایران و 5+1 بسیار تسهیل شده است.

وی تصریح کرد: چین آمادگی دارد تا با تمامی طرفین درگیر در مذاکرات برای تمرکز بر اختلافات اصلی مشارکت کرده و راه دستیابی به راه حل جامع را تسهیل نماید. بدیهی است که توافقی جامع با نتیجه برد _ برد تنها با عملکردی گام به گام محقق خواهد شد.

سخنگوی وزارتخارجه چین افزود: حل و فصل مساله هسته‌ای ایران در اسرع وقت تاثیرات مثبت گسترده‌ای بر منع اشاعه تسلیحات در سطح بین‌المللی و نیز وضعیت غرب آسیا خواهد داشت .

هونگ لی خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان هر دوطرف تلاش می‌کنند تا بااستفاده از کانال‌های دوجانبه و چندجانبه روند مذاکرات را برای دستیابی به توافق جامع تسریع بخشند .

گفتنی است نمایندگان کشورهای 5+1 پس از تمدید تاریخ گفتگوها در 24 نوامبر 2014 ، از روز گذشته ( چهارشنبه ) بار دیگر در ژنو حاضر شدند تا جوانب تحقق توافقی جامع و نهایی را با ایران بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بررسی نمایند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار